Se enkelt indlæg
Gammel 28-05-2009, 01:46   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kommunerne er ikke for kloge når det kommer til unge handicappet , så derfor syntes jeg at du med det samme skal kontakte en af de to foreninger Peter anbefaler , jeg har selv en psykisk syg nevø som tilmed har sklerose og der har ingen hjælp været at hente til ham fra Albertslund kommune, trods lange seje kampe (også fordi kommunen selv efter at have fjernet ham hjemmefra pga han var farlig for sine omgivelser som de kaldte det, mente at han åbenbart blev så meget bedre på sin 18 års fødselsdag at de kunne placere ham i en et værelses lejlighed på kontanthjælp og det var det )

Vi i hans familie har kæmpet en kamp med kommunen i nu 5 år , og først nu er der sket noget , han er blevet indlagt på den lukkede afdeling i forløbigt 2 mdr ...

Vi har hele tiden fået at vide at det skyldes at han ikke boede hjemme og var myndig at vi ikke kunne få lov at blande os ... så derfor gælder det om at handle mens du stadig har din søn hjemme , og du bør bede ham om at give dig en fuldmagt til at handle på hans vegne ellers har de det med at overrule alt hvad du foretager dig og henvise til hans alder ...

Hvis du mener at det ikke kan passe at de tager de 400 kr så klag over det, skriv til hans økonomiske sagsbehandler og klag ...

Jeg tror desværre ikke at du får noget ud af det , for uanset hvad så vil de have retten på deres side , han er på kontanthjælp , han er hjemmeboende, og han er under 25 og det er det de vil kigge på ...

Og så vil i også få at vide at han har fået et tilbud han ikke tog imod ...

Så det er vigtigt at i får forklaret at han for hans egen skyld skal blive hjemme til i rykker tilbage til Sjælland , da han ellers vil være tilbage hvor i er nu uden et netværk ...

Men det er en sej og ulig kamp i nogen kommuner at have psykisk handicappet børn så kontakt de to foreninger Peter henviser til og hør om de har nogen ideer til hvad i kan gøre ..
  Besvar med citat