Se enkelt indlæg
Gammel 07-05-2014, 11:54   #30
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Handicappedes retssikkerhed er truet

http://www.altinget.dk/artikel/organ...ign=altingetdk

"Lange sagsbehandlingstider, manglende individuelle vurderinger og sågar trusler om at få frataget hjælpen. Det er nogle af de ting, som handicappede risikerer at opleve, når de ansøger om støtte fra kommunerne."

Sareen: Skidt for tilliden

"Minister for børn-, ligestilling-, integration og sociale forhold Manu Sareen (R) er "meget overrasket" over antallet af handicaporganisationer, der oplever problemer med retssikkerheden.

"Jeg er rigtigt ked af, at man har den oplevelse fra organisationernes side. Det er skidt for tilliden til systemet. Men jeg vil også slå fast, at jeg ikke tror, at kommuner bevidst tilsidesætter loven. Men det betyder ikke, at jeg ikke tager det alvorligt, at nogle borgere har den oplevelse. Det kan man ikke fratage dem," siger han."


Kære Sareen, pas nu på du ikke bliver for naiv og distancerer dig for langt fra virkeligheden med dine udtalelser!

"Men jeg vil også slå fast, at jeg ikke tror, at kommuner bevidst tilsidesætter loven"

Du har lige afvist, i et personligt brev til mig, at du ikke har tid til at mødes samt at du ikke ser nogen grund til at kommunerne skal offentliggøre deres sociale sagsbehandlingsfrister på borger.dk

Men at du vil udsende en Vejledning, som du også ved at absolut ingen juridisk skal følge.

Du undgår behændigt at foranledige en Bekendtgørelse, som SKAL følges.

Hvem bestemmer her i Danmark?

Embedsmænd eller svage ministre?


http://www.altinget.dk/artikel/stadi...ign=altingetdk

Stadig mere tvang mod psykiatriske patienter

Hækkerup: Ikke godt nok

Sundhedsminister Nick Hækkerup (S) er skuffet over udviklingen.

"Det er bare ikke godt nok. Det her viser, hvor meget der er brug for, at vi får sat ind over for tvang i forhold til mennesker med psykiske lidelser. I den handlingsplan for psykiatrien, som regeringen har på vej, er tvang derfor også et fokusområde," siger Nick Hækkerup."

Orientering P1 maj 2014

"FINANSMINISTERIET LAGDE PRES PÅ REGERINGENS PSYKIATRIUDVALG.

Helle Thorning Schmidt fremsatte sidste år i sin åbningstale til Folketinget et mål om at forbedre psykiatrien. Inden for de næste par uger kommer regeringen med et udspil på psykiatriområdet. Udspillet tager udgangspunkt i et omfattende arbejde fra dét psykiatriudvalg, som regeringen selv nedsatte i 2012. Flere medlemmer af Psykiatriudvalget, der i efteråret kom med sine anbefalinger, ønskede at sætte beløb på, hvor mange penge, der skulle afsættes for at realisere deres anbefalinger. Men Finansministeriet modsatte sig gentagne gange. Det kritiserer en række medlemmer af udvalget."


Kære Nick & Sareen.

Kig lidt på jeres skulder!

Der er her der er 4 striber på jeres uniform.

Det er jer der er kaptajn på skuden.

Hvem bestemmer her i Danmark?

Embedsmænd eller svage ministre?


Hilsen Peter

Ankestyrelsens undersøgelse

http://www.altinget.dk/misc/SurveySu...nisationer.pdf

Fra rundspørgen:
- 19 ud fra 22 handicaporganisationerne oplever, at der er et generelt problem med retssikkerheden i kommunerne.
- Og 90,9 pct. svarede nej til, at retssikkerhedsproblemerne er afgrænset til én kommune.
- 95,5 procent har oplevet en stigning i henvendelser fra medlemmerne og i rådgivningen siden 2007.

Her er udfordringerne (udvalgte)
- 81,8 pct. oplever, at der i høj grad er lang sagsbehandlingstid i forhold til sagens omfang/kompleksitet.
- 77,3 pct. oplever, at der i høj grad mangler helhedsorientering og sammenhæng i sagsbehandlingen.
- 63,6 pct. af handicaporganisationerne oplever i høj grad, at sagen ikke er tilstrækkelig oplyst.
- 50 pct. oplever i høj grad, at der ikke er foretaget en konkret individuel vurdering af borgerens behov. Hertil kommer, at de resterende 50 % i nogen grad oplever, at der ikke foretages individuel vurdering af borgerens behov.
- 85,7 pct oplever i høj eller nogen grad, at eksterne vurderinger af borgerens funktionsevne, f.eks. speciallægeerklæring afvises eller ikke benyttes.
- 52,4 pct. af handicaporganisationerne oplever i høj eller nogen grad, at Kommunerne træffer afgørelser, som de ved, de vil tabe i Ankesystemet.
- 28,5 pct. oplever i høj eller nogen grad, at borgeren har oplevet trusler i forbindelse med sagsbehandlingen, fx at skulle sige ja til bestemte løsninger for ikke at miste hjælp.

Sidst redigeret af phhmw; 07-05-2014 kl. 14:15.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat