Se enkelt indlæg
Gammel 16-02-2012, 23:48   #1
Rosaline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
Rosaline er ny på vejen
Syg i arbejdsprøvning

Jeg er ny her og håber at nogen kan hjælpe.
Jeg fejler følgende:
Kronisk tennisalbue(højre), forhøjet blodtryk, hyber mobile led, migræne og smerter i højre lår når jeg går ca.2 km.
Min lidelse er erklæret varig af læger og kommune.
Har været sygemeld i 52 uger ca. 1. okt. 2011
Er blevet forlænget sygedagpenge op til 39 uger.

jeg er startet i arbejdsprøvning med skånehensyn for 4 uger siden, og skal være i praktik i 13 uger på en superbrugsen. (3 timer dagligt)
Men det går ikke særlig godt. Da jeg bliver sat til fylde varer på hylder kan jeg ikke undgå at bruge højre hånd med smerter til følge. Jeg kan ikke klare mere en ½ til 1 time. Siger det til den ansvarlige, men får at vide at jeg bare skal bruge venstre hånd. Da jeg ikke kan nå de øverste hylder skal jeg op og ned af en stige, hvilket belaster min højre lår.
Hver dag siger jeg til den ansvarlige at jeg har smerter og nogle gange siger han at jeg må gå hjem og andre gange siger han at klokken ikke er 12 og at jeg skal være her i 3 timer.
Har været til læge i mandags. Lægen kan ikke forstå at jeg er blevet sendt til denne arbejdsprøvning da han tidligere havde skrevet til kommunen at der skulle tages hensyn til min hånd og lår. Han siger at jeg skal stoppe med arbejdsprøvningen med det samme.
Jeg ringer til min sb og fortæller hende hvad lægen havde sagt.
Hun siger at jeg var blevet forlænget dagpenge pga. at jeg skulle arbejdsprøves. Men ville finde ud af noget. Men hun skulle lige holde 14 dages ferie først. Og at jeg skulle fortsætte med arbejdsprøvningen så godt jeg kunne.
Jeg har mange sygedage pga. stærke smerter.
Jeg har ringet til min socialrådgiver ved 3f, hun siger at jeg selv skal afgøre om jeg vil stoppe min arbejdsprøvning.
Kan kommunen stoppe sygedagpenge inden de 39 uger?


Kan nogen hjælpe her? Tak
Rosaline er ikke logget ind   Besvar med citat