Se enkelt indlæg
Gammel 07-01-2014, 23:21   #27
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej Trex
Om du er på rette vej ? TJA !!!
Det er en stor mundfuld du er i gang med og det er vigtigt, at du tager styring på egen sag og kræver handling af andre.

Jeg formoder at du fra Jobcenter har modtaget " Tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats " og der heri er beskrevet formålet med arbejdsprøvningen du nu er i ?

Her er det vigtigt du sammen med Arbejdsprøvningsstedet får beskrevet grundigt :
* hvad laver du
* hvad gør det ved dig
* konsekvenser / forværring af tilstand / øgning af smertestillende osv.

* En ting er timer du er indstillet til fra Jobcenteret at skulle gå i gang med en anden ting er hvad der er realistisk at du kan gennemføre. Beskrives.



* Er Arbejdsprøvningsstedet bekendt med hvor dårlig din ryg er ? Det er op til dig at de bliver det, så det kan beskrives og noteres i din sag.

Pres selv på for at få belyst din arbejdsprøvning så korrekt som muligt.
Noter selv ned dagligt hvad du oplever og se om det stemmer overens når du får kopi af Arbejdsvurderingen.
Ikke alle får denne kopi - men i mit tilfælde blev der sagt på formøde med SB af Arbejdsstedet at Arbejdsvurderingsrapporten ville blive fremlagt for mig
og min bisidder inden den blev sendt til Kommunen så der kunne tilføjes eller redigeres ved fejl. (Der var ingen tilføjelser eller rettelser. Jeg var imponeret hvor detaljeret alt var beskrevet)
* Spørg direkte Arbejdspladsen om du får mulighed for tilføjelser i den Arbejdsbeskrivelse, -vurdering inden den afleveres til SB.

Du skriver du skal ringe til din SB. Det gjorde jeg også i begyndelsen men er blevet klogere. Jeg skriver altid nu for det kan dokumenteres.
Hvis jeg skal tale i tlf. med en SB beder jeg om der bliver tilsendt et notat på samtalen for at undgå misforståelser.

Endvidere optager jeg samtalen for selv at kunne sende SB en notat om det er korrekt forstået, at vi har talt om og aftalt ..............
Man lærer jo hvem af sine skiftende Sagsbehandlere man kan stole på og hvem der aldrig sender et notat og agerer ud fra dette.
Hilsen lgkh62
tak for svar LG. Stedet er bekendt med min dårlige ryg, og ved sidste møde, med jobkonsulenten snakkede lederen også min sag, altså hvad jeg kunne holde til og ikke holde til osv.

Jeg kan se nu efter, at have læst dit indlæg at der er nogle ting, som jeg skal have spurgt om, så jeg er lidt mere på sikker side

Ang snak med SB så er telefon samtalen i stedet for et fysisk møde, jeg fik et brev om at det normale møde var aflyst fordi jeg er i arbejdsprøvning, og at jeg skulle ringe i morgen mellem 14-14.30

Ps. Hvordan optager man en samtale i telefonen?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg vil kraftigt anbefale dig, at få aktindsigt i din sag, så du kan tjekke, om kommunen har de oplysninger, som du forventer at de har.

Jeg har selv oplevet, at alle de lægepapirer jeg selv havde forsynet kommunen med, de var der bare ikke de jeg langt om længe fik aktindsigt.

Derudover kan der være en god idé, at få at se, hvad arb.prøvningsstedet har fået om dig fra kommunen.

For at få aktindsigt kan du benytte denne formular:
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Udfyld den, og aflever den mod kvittering.

Idet du beder om aktindsigt viser du kommunen, at du tager hånd i hanke med din egen sag, at de ikke bare kan løbe om hjørner med dig.
Så det handler ikke kun om, at se hvad der ligger i sagen, men også om, at sende et signal om, at de ikke skal trille bæh med dig.
Tusinde tak for svar vovse, jeg skal lige ud til noget familie og have den udskrevet, har ingen printer pt desværre. Hvor skal jeg aflevere den henne til min SB eller?
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat