Se enkelt indlæg
Gammel 01-03-2012, 00:42   #18
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillepot Se meddelelser
Jeg hørte også godt, at ministeren sagde at man kan blive helt eller delvist rask efter en svær eller flere svære depressioner.

Nu er Karen Hækkerup ikke læge eller psykiater og det er ikke rigtigt. Nogle får det bedre og nogle får det værre. En del får svære invaliderende depressioner livet ud.

Nogle paranoid skizofrene kan også få det bedre og godt, som jeg har hørt det.
De udtalelser Karen Hækkerup kom med, er efter min mening baseret på pop-smarte udmeldninger fra Bispebjerg hospital. Sjovt nok kan andre behandlingssteder ikke levere samme "helbredelsesprocent". Det skyldes med stor sandsynlighed at man fra Bispebjerg har en praksis med at tildele diagnoser, der må formodes at være en fejl. Dermed er det jo nemt at påstå at man har "helbredt" en lidelse.

Det var ikke min mening at skabe forskel på diagnoserne. Når man har fået tildelt ftp er der jo en årsag.
Hvad angår mine lidelser, må jeg starte med at sige, at der er en væsentlig forskel på skizofreni, og så paranoid skizofreni. Som skrevet af en anden, er der tale om "spontan" helbredelse for enkelte. Man har ingen opskrift på, hvordan man behandler sygdommen, og "helbredelsesprocenten" er væsentlig lavere end depressioner.

Det er værd at bemærke, at en som mig, faktisk kan forvolde alvorlig, både psykisk men også fysisk skade på andre medarbejdere hvis jeg udsættes for stress. Med andre ord er jeg ikke den målgruppe en arbejdsgiver søger.

Med andre ord, er der tale om en lidelse, der ikke er berørt af de såkaldte udviklingsforløb, da den oftest starter i barndommen. Det betyder ikke, at man ikke vil forsøge, at påbegynde de udviklingsforløb for den målgruppe.

Jeg har ikke forstand på svære depressioner, selv om jeg selvfølgelig også er i behandling for disse, så jeg kan ikke udtale mig om andet end det der blev sagt på TV.

MVH
Vimse
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat