Se enkelt indlæg
Gammel 28-09-2013, 17:24   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu snakker jeg ikke om de nuværende sygedagpenge regler....

Derfor jeg skrev at der kommer en reform af sygedagpengene...og det er dem jeg snakker om når jeg skriver at jeg ikke helt forstår hvordan de har tænkt sig at gøre..

Citat:
Regeringen foreslår en ny sygedagpengemodel:
Alle sygemeldte, der opfylder betingelserne for at få forlænget deres sygedagpenge efter de nuværende syv forlængelsesregler, bliver ikke påvirket. De vil fortsat modtage sygedagpenge med uændret sats.

Alle sygemeldte skal fremover have revurderet deres sag efter seks måneder. Sygemeldte, der i dag ikke opfylder betingelserne for at få forlænget deres sygedagpenge, starter på det tidspunkt i et ressourceforløb, hvor de er sikret forsørgelse.

Indsatsen i ressourceforløbet bliver tilrettelagt individuelt og indeholder en helhedsorienteret indsats med beskæftigelsesrettede, uddannelsesrettede, sociale og sundhedsmæssige tilbud til at få afklaret sygdomsforløbet og vejen tilbage til arbejde.

Under hele forløbet modtager man som sygemeldt en ydelse, der i niveau svarer til kontanthjælpen. Ydelsen er ikke afhængig af formue eller ægtefællens indkomst.
En ny særlig forlængelsesregel for alvorligt syge borgere med livstruende sygdomme, hvor de bliver sikret sygedagpenge under hele sygdomsforløbet.

Derudover ønsker regeringen, at sygemeldte i en forsøgsperiode får mulighed for at afvise behandling – fx med antidepressiv medicin – uden at de mister deres forsørgelsesgrundlag.
Regeringen vil nu indkalde partierne i Folketinget til forhandlinger med udgangspunkt i regeringens løsningsmodel og udvalgets rapport.
Kilde: http://bm.dk/da/Aktuelt/Pressemeddel...edagpenge.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat