Se enkelt indlæg
Gammel 20-05-2015, 08:15   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
det er arcolyse

hun har betæbdt tyktarm og får aførings midel fast, da hun ellers ikke kan komme på toilettet, noget hun hat haft i flerer år.

hendes ryg skade er ret ny, efter et fald
Arcolyse = brud på en hvirvelbue.
Spondylolistese = fremadglidning af lændehvirvel

Hvis hendes ryghvirvel glider må der, udover arcolyse, også være spondylolistese.

På det første billede ser du en arcolyse (bruddet), på det andet billede ser du arcolyse med spondylolistese (brud med fremadglidning): http://www.netterimages.com/spondylo...tter-7116.html

Angående hendes fordøjelse; hvis din datter på et tidspunkt i sit liv får problemer, der ligner dem jeg beskriver i #15 i denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=29911&page=2 , så vil jeg anbefale jer/hende, at opsøge alternativ behandling.

Jeg kan anbefale dig, at læse tråden, der er en chance for, at der står noget i kan bruge.

"Mange af vores helbredsproblemer stammer fra fordøjelsen"
Den påstand har jeg læst mange gange, og jeg har rystet lidt på hovedet af den hver gang. Det gør jeg ikke mere.

Siden jeg begyndte selv, at tage hånd om min fordøjelse, har jeg kunnet droppe næsespray og øjendråber (allergi-lignende symptomer, men ikke udslag på en test), i lange perioder kan jeg nøjes med et minimum af smertestillende for rygsmerter (arcolyse med spondylolistese), for nylig er jeg stoppet med mit stofskifte-medicin og venter spændt på at se, hvad det ender med.

Og mit hoved fungerer bedre end det har gjort i over 10 år.

Min erfaring er, at vores læger slet ikke ved nok om vores fordøjelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat