Se enkelt indlæg
Gammel 20-10-2017, 16:52   #19
Troldurt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2017
Indlæg: 15
Styrke: 7
Troldurt er ny på vejen
Hej Peter

Ja, det er godt at have et sted at gå hen med ens spørgsmål, også en sen natte time

Jeg fundere stadigvæk over det med at anke afgørelsen, om ikke at ville hjælpe mig med mine psykiske problemer. Jeg ved ikke hvad der er det rigtige at gøre, ønsker virkelig meget at komme i et ressourceforløb, fordi her kan jeg få den hjælp jeg har brug for, og fordi det vil give mig den ro jeg har brug for.

Jeg skal nok søge aktindsigt, når det vil være det rigtige at gøre, det er jo nok ikke noget man kan gøre hver anden måned.

Ja, jeg ønsker, at min læges vurdering af at jeg lider af psykiske overbelastning, skal med i min vurdering af mig, jeg tror det har stor betydning i forhold til at komme i betragtning til et ressourceforløb, da det jo skal være tværfagligt, for at man kan komme i betragtning til et ressourceforløb.

Jeg har gennem de sidste 10 år udgået at blive betragtet som psykisk syg. Men det går ikke længer, jeg har det så dårligt, at der er ingen vej uden om, jeg har i den grad brug for hjælp.

For at sætte lidt perspektiv på det, så kan jeg her fortælle det sidste jeg har gjort af mærkelige ting:

Jeg står foran køkkenvasken, på højere side af vasken står et glas, sådan lidt under halv fuldt med vand, på venstre side af køkkenvasken står en karton med juice, det jeg så skal gøre nu er at hælde det vand der er i glasset ud i vasken, og derefter hælde juice i glasset. Det der ret faktisk skete, var at jeg hældte vandet ud på bordet ved siden af kartonen med juice….ikke godt

Jeg kan ikke forklare alt det der går galt for mig, men det er meget, og det er meget mærkeligt.

Så der er ingen vej udenom for mig, jeg er nød til at få hjælp, og jeg er nødt til at få min sagsbehandler, til at forstå at jeg ikke har det godt, noget hun helst ikke vil høre om.

Det betyder ikke noget for mig, hvis jeg skal igennem en lang række behandlingstilbud, bare det er når jeg er i et ressourceforløb, for jeg vil simpelthen ikke accepter at jeg skal fastholdes på kontanthjælp, når jeg er så syg som jeg er.

Hilsen Troldurt

Hej Vovse

Tak for dit svar. Jeg har det med at fundere, i min familie kalder mændene os kvinder for vægelsindet, vi kvinder sig at vi funderer over tingene. Ja, så jeg har ikke taget nogen beslutning endnu, måske bliver det mere en samlet pakke, til at søge om ressourceforløb, altså at jeg ikke kan få hjælp til mine psykiske problemer på kontanthjælp, derfor søger jeg om et ressourceforløb eller noget i den retning?

Dette er godt at vide, tak for det:

” Her første gang anmoder du bare om fuld aktindsigt.
Fremover gør du det, at hver gang der er sket noget i din sag (møder, telefonsamtale, indhentning af lægepapirer m.m.) så beder du om aktindsigt "siden sidst". Du printer den almindelige anmodning om aktindsigt ud, og så tilføjer du datoen for sidste aktindsigt.
Fordi, at hvis man beder om aktindsigt i akter, som man allerede har fået aktindsigt i, så må kommunen gerne opkræve betaling for disse.”

Min sagsbehandler har endnu ikke svaret mig, omkring referat af vores sidste møde, må vente og se hvad hun siger/skriver i næste uge.

Hilsen Troldurt
Troldurt er ikke logget ind   Besvar med citat