Se enkelt indlæg
Gammel 02-04-2011, 00:48   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Question Enkeltydelse, FTP - tandlægehjælp...

Er der nogen herinde der har søgt enkeltydelse i forbindelse med tandlæge?

Jeg har måtte smide håndklædet i ringen - havde ellers NÆGTET at bede kommunen om noget igen, men efter mit besøg hos tandlægen i dag, må jeg sande at jeg alligevel ikke kan stå alene

Jeg har hentet et ansøgningsskema hos Borgerservice, og tandlægen er ved at lave et prisoverslag som jeg skal vedlægge sammen med hele min økonomiske situation.

Min paradontose er gået amok! Jeg skal have rodbehandlet en kindtand i undermunden og have bygget den op (den er knækket), jeg skal have opereret 2 visdomstænder ud i undermunden som sidder så skidt, at tandlægen bliver nødt til at sende mig til en kirurg. Og som prikken over i'et, skal jeg have trukket yderligere 9 tænder ud - faktisk alle mine kindtænder i hele overmunden, og så skal jeg have protese. Kan faktisk kun beholde de 6 fortænder i overmunden - jeg er SÅ ked af det da jeg 'kun' er 41 år. Men på en måde er jeg også lettet, fordi jeg nu kan blive mine smerter kvit...men alligevel.

Når jeg kigger på ansøgninsskemaet, så ser det nærmest håbløst ud. Jeg må kun anføre mine faste udgifter så som husleje, varme, el og telefon abonnement, og må ikke anføre gæld og den slags. Hvilket gør regnestykket unfair

Og samtidig skal jeg også oplyse om børnepenge og evt børnebidrag og den slags, men kan de forlange at de penge skal gå til tandlægen mon?? Eller er det fredet penge i regnestykket??
Jeg mener, børnene skal jo have mad og tøj på kroppen og er vel tiltænkt deres trivsel.

Er der nogen der ved noget om noget, eller måske selv har været turen igennem???


NB: Mine dårlige tænder skyldes, tildels, årelangt brug af psykofarmaka, samt en ualmindelig hæftig tandlægeskræk!!!
(ER faktisk ved at gå i koma ved tanken om det jeg skal igennem!)
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat