Se enkelt indlæg
Gammel 28-03-2010, 09:53   #46
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hvordan går det så for Jer, som har skiftet fra Eltroxin til Euthyrox?

For lavt stofskifte...
Skiftede læge forrige sommer og han opdagede, at jeg lå lige på vippen til at få det og var til kontrol løbende.
I slutningen af novenber var jeg dykket langt under grænsen og begyndte på Eltroxin.
Læste og læste og blev mere og mere forfærdet, både over Eltroxinskandalen (erne) - og ikke mindst sygdommen.
Oveni at den for mig er vildt kompliceret at sættes ind i med alle de tal, hormoner, kunstige og naturlige og hvad der kan ske af alle mulige og mulige ting med kroppen, var jeg heller ikke spor vild med GlaxoSmithKline i forvejen.

Nu har je været på Euthyrox i en måneds tid og kan ikke mærke anden forskel end den psykiske.
At det netop ikke er Eltroxin, som jeg er nødt til at tage resten af livet, h v e r morgen, 1/2 time før man må spise...

Mine gener har ikke været så store. Måske fordi det blev opdaget i tide?
Håret er ikke for kønt - tyndt. Ondt i nogle led ind i mellem og jeg svinger meget i vægt.
Plejer aldrig at lave nytårsfortsæt. Hvorfor når de ikke overholdes
Dog, her i år røg der lige en ind på den smule lys, som stadig er tilbage på tavlen:
'jeg vil til at have det meget sjovere'!

Den har jeg taget til mig og ved at ændre & bryde tankemønstre.
Det e r blevet sjovere her i hytten og der hører for lavt stofskifte ikke ind.
Jeg er holdt op med at surfe rundt og læse om sygdommen - bliver sg så beklemt, når jeg læser om den.
Måske det er at feje det ind under gulvtæppet, men ser sådan på det nu, at ja: jeg h a r den sygdom, men jeg e r den ikke og indtil videre, ser det jo ud til, at jeg kan tåle medicinen.
Synes, at jeg gør, hvad jeg kan.
Tænker lidt på det, når jeg æder stadset om morgenen, går til kontrol og så fred være med det, så længe det kører, som det gør lige nu.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat