Se enkelt indlæg
Gammel 08-04-2015, 09:33   #8
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Nej, det kan du ikke. De skal stå i jord, ejendom eller bank

I det øjeblik du invensterer eller andet som giver udbytte m.v vil der ske et indskud som ikke er erstatningspenge og i det øjeblik det sker, forsvinder beskyttelsen

Du kan sagtens køne guldmønter, det har jeg, men det er nu fordijeg har en møntsamling, ikke som beskyttelse af mine penge. Men selv om de er købt for kreditorbeskyttet penge, er beskyttelsen væk, i det øjeblik jeg køber mønter m.v. For dem.

Og guldmønter er dumt som investering, her er guldbarrer bedre, med mindre selvfølgelig du har råd til at købe de meget sjældne guldmønter. Husk at ved guldmønter betaler du ikke kun guldværdi, men også samlerværdi og den kan svinge alt efter hvad samlere mangler/har råd. Og der skal også som hovedregel en ekstra forsikring til, ved indkøb på den måde, da alm. Indboforsikring ofte ikke dækker nok.

Du beskytter dine penge bedst i bank eller ejendom, her brænder du fingerne mindst.

Et sommerhus er et godt køb, her har priserne aldrig været lavere og vil om få år kunne give et afkast
Altså her er jeg lidt uenig. (af uvidenhed eller misinformation )

Fik for år tilbage en lignende erstatning, og blev dengang tilrådt af advokaten der kørte sagen, at få oprettet en kreditor beskyttet konto.

Den i sig selv gav heller ikke dengang noget nævneværdigt i rente indtægt.

Sagen blev undersøgt og her er den info jeg fik.

Kontoen står i Danske Bank, hertil er knyttet et opbevaringsdepot, "kreditorbeskyttet Rpl §513" SPÆRRET.

Herfra kan der købes/sælges værdipapirer osv. men gevinsten skal blive stående herpå, da beskyttelsen ellers ophæves.

Jeg er dog blevet oplyst at det årlige renteafkast af den oprindelige kontantbeholdning, kan hæves årligt uden at det har nogen effekt.

Nu har det været en særdeles gunstig tid i de 5 år min har kørt, og held har nok også spillet ind, men kontoen er steget ca 4,5 gange i værdi på den tid, og kan kun regne ud at det er pænt meget over hvad indlånrenten havde kastet af sig, men som sagt aktierne er næsten også kun gået en vej.

Man skal også være opmærksom på at man ikke selv kan købe/sælge fra det beskyttede depot, det skal foregå via en af bankens mæglere, (ihvertfald i min bank), men har et direkte nummer så det plejer at køre smooth.

Er det guld du er interesseret i, så findes der nogen ETF'ere som dækker flere miner og selskaber inden for dette, dog skal du her afregne skat af evt. overskud årligt, og må derfor påregne at skulle liogge inde med disse kontanter på "åben" konto, da de jo selvsagt ikke kan ta's fra den spærrede.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Exchange-traded_fund

jeg håber du kunne bruge ovenstående, ellers gør brug af din evt. a-kasse eller fagforenings jurister, det er gratis )

Sidst redigeret af energizer; 08-04-2015 kl. 09:36.
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat