Se enkelt indlæg
Gammel 30-05-2010, 13:23   #1
annli
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: helsingør
Indlæg: 22
Styrke: 14
annli er ny på vejen
kan dette bruges???

min sgb vil have mig i arbejdsprøvning/aktivering snarest muligt,jeg skal til møde imrg..han siger jeg har godt af at komme ud..hvor ved han det fra?han kender mig ikke.jeg har sagt jeg selv har fundet et sted jeg kan være i arbejdsprøvning til august når jeg er færdig med mine behandlinger.han har bedt om udtalelse fra min psykolog, men vil han vægte det her overhovedet???:

Som svar på skrivelse af 25.maj 2010 kan jeg svare følgende:

Aa er henvist til undertegnede af egen læge pga. voldsom og tilbagevendende angst og har gået til samtaler i flere omgange igennem flere år.
Det er min vurdering, at der er tale om svær angst, der er meget tæt på at være kronisk. Det er videre min vurdering, at der er tale om dels social angst, der i sin form er meget generende og invaliderende i forhold aa mulighed til at omgås andre mennesker men også at der er tale om generaliseret angst, dvs. sværere angstsymptomer i bredere forstand.
Da tilstanden igennem de senere år har svinget imellem perioder med svære symptomer og kortere perioder med bedre kontrol over angsten, men hvor angstberedskabet hele tiden har været forhøjet er det desværre vanskeligt at være voldsomt optimistisk i forhold til at angsten helt skulle forsvinde eller blive et væsentligt mindre problem for hende. Dog er aa selv et særdeles handlende og dynamisk menneske, der i takt med de angstmæssige udfordringer har udviklet sine egne strategier for at overleve mentalt og det er min vurdering, at såfremt hun får mulighed for at følge sine egne handlingsplaner kan hun nå ganske langt trods angst.
Det er dog min vurdering, at det største problem kan være at holde aa lidt tilbage i de perioder, hvor det går bedre, da hun der har en tendens til at påtage sig for meget og hermed atter blive sårbar og angst. Hun har nemt ved at skaffe sig arbejde og har i perioder arbejdet en del trods sine problemer, men er desværre også ofte blevet dårlig af angst i den sammenhæng og har derfor måttet holde op igen.
Således vil jeg slet ikke afvise mulighed for deltagelse i aktiveringstilbud på et tidspunkt, hvis der kan findes et tilbud hvor aa er sammen med så få andre mennesker som muligt i nogle rolige rammer, der kan rumme at hun indimellem må trække sig lidt tilbage. I forhold til mit aktuelle kendskab til klienten vil jeg dog anbefale at evt. aktivering ikke bliver lige med det første, det vil jeg vurdere at hun ikke er klar til. Det er svært at sige konkret hvornår, men et godt bud vil være indenfor nogle måneder.
annli er ikke logget ind   Besvar med citat