Se enkelt indlæg
Gammel 25-02-2010, 16:22   #4
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Hejsa Tylergirl.

Jeg mener et sted, at du har skrevet, at du også har HMS.

Mange mennesker i det hele taget mangler D.vitamin, og det er især ikke godt for os med HMS, da vi så overbelaster vores ledbånd endnu mere, hvilket var årsagen til, at ledbåndene i min ryg tog varig skade.

Jeg havde næsten heller intet D-vitamin i kroppen og har fået indsprøjtninger samt store dosis af D-vitamin dagligt for at holde niveauet bare så nogenlunde. Få også lige tjekket dit B12, som jeg også ved, at flere med HMS mangler nok af.

Manglen på D.vitamin gjorde, at jeg fik flere gener af min HMS, samt at jeg fik overbelastet mine led endnu mere (D.vitamin har indvirkning på ens muskler, der ikke er så aktive ved mangel på dette vitamin). Da jeg efterfølgende er i nogenlunde stand vitaminmæssigt, har dette desværre ikke gjort, at de gener jeg fik dengang også er stoppet. De skader der er sket, kan desværre ikke laves igen, og vi må derfor lære at leve med det.

Sørg for at holde D.vitaminniveauet oppe for at forebygge skader, men de ting der er sket, tror jeg desværre ikke at du får udbedret. Men jeg håber virkelig at du får det bedre snart.

Jeg kan ikke huske, hvorvidt du har været indlagt på Gigthospitalet i Gråsten? Ellers kan det varmt anbefales at tage et 3 ugers ophold dernede. (frit sygehusvalg - kræver blot henvisning til udredning og genoptræning fra din egen læge).

Dog kræves det, at dit D-vitamin niveau er under kærlig behandling og lidt bedre talmæssigt, ellers bliver du ikke genoptrænet efter hvad din krop kan. Jeg fik at vide dernede, at "en med HMS der er i underskud med D.vitamin begynder at træne, så er det som om at sparke på en der allerede ligger ned". Kroppen kan tage skade.

Hvor langt er du i din udredning af sygdommen - mener du tidliger har forespurgt til hjælpemidler????

Held og lykke, håber at du får det bedre med de daglige smerter, når dit vitamin i kroppen begynder at være i normalt leje igen.

herfra
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat