Se enkelt indlæg
Gammel 15-01-2017, 18:32   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Nej, det er ikke kommunen, der skal beregne din samlede formue. Det er delvis Skat (via bankoplysninger) og UdafDK (også kaldet UdbetalingDanmark) (via den samkøring der sker der).
Nej, når det kommer til kontanthjælp er det kommunen der skal vurdere om man overstiger formuegrænsen.
Det gør ved at se på borgers samlede formue, som borger skal dokumentere.
(Noget af det kan kommunen dog selv hente, f.eks. dokumentation på pensionsoparing, hvor mange konti man har via skat, hvad man har af biler osv.).
Det dokumentation skat har på borgers formue er en opgørelse de får ved årsskiftet. Dvs et øjebliksbillede den dato.

Men det er jo ikke kun den ene dag man ikke må overstige formuegrænsen.

Tænker at Gunvor og jeg har fremlagt hver vores argumenter, og så må du gøre op med dig selv, hvad du vælger at gøre

Hvis du ikke har andet formue, er der ikke nogen økonomiske konsekvenser, da du ikke overstiger formuegrænsen, og pengene er formue, ikke indtægt. Altså worst case hvis du ikke oplyser det, og kommunen senere finder ud af det, er at de måske vil begynde at tænke: "er der så andet du heller ikke har oplyst?". Og så kan de finde på at tjekke op på din økonomi en gang i mellem via konto-posteringer.

(jeg siger selvfølgelig ikke at gunvor ikke må fortsætte med at argumentere, hvilket heller ikke er op til mig :P , men jeg har fremlagt min "vinkel", så jeg trækker mig fra denne diskussion her )
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat