Se enkelt indlæg
Gammel 28-11-2015, 18:18   #17
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dds Se meddelelser
Så det er sikkert sket forbedringer i Bulgarien, f.eks jeg har hørt horror historier om hvordan bulgarske trafik politibetjente plyndrer folk på vej til Grækenkland under et eller andet påskud om "trafik forseelse". Troede at jo mere mand er længere sydpå koruption og åbent kriminalitet er være..

Der er betydeligt mindre kriminalitet og vold og ballade her i BG end i DK... lige modsat af hvad de fleste tror... BG er et meget fredeligt land at bo i

Jeg er selvfølgelig blevet stoppet af færdselspolitiet adskillige gange... da jeg kører meget.. og også ind i mellem lidt hurtigt...
Alle gangene har jeg fået lov at køre igen med en venlig henstilling.... på nær een gang hvor jeg faktisk fik en fartbøde... prøvede faktisk at spørge betjentene om vi ikke kunne ordne det på stedet ... det kunne der slet ikke være tale om... så jeg fik min fartbøde... men den var nu kun på 30 leva... godt en hund i kroner...


...

Citat:
Oprindeligt indsendt af dds Se meddelelser
Dvs, enten flytter man til EU eller konventions land til at få hele pension med, korrekt?
Jeg er næsten sikker på at det nu kun er EU og EØS lande hvor du får hele pensionen med... da det jo kun er de lande de andre pensioner får pensionstillægget med til... Jeg vil i hvert tilfald råde til, at spørge udbetaling DK før man planlægger at flytte til et land udenfor EU og EØS


Der står noget om det her ...
​Du kan ikke tage førtidspensionens pensionstillæg med til et land udenfor EU/EØS, Schweiz, USA, Indien eller Sydkorea.

https://www.borger.dk/Sider/Internat...on-flytte.aspx





...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat