Se enkelt indlæg
Gammel 29-11-2011, 00:04   #36
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, for din kommentar.....

Kære Popiae.

Der er 2 ting jeg gennem et langt liv har hæftet mig ved. Lige siden jeg var barn.

Der er stort set ikke gået en eneste dag uden at problematikken, Israel og Palæstina, er debatteret i enten radio, tv eller pressen.

Der er stort set ikke gået en eneste uge uden at problematikken omkring sociale problemer, herunder børne sager, er taget op i enten radio, tv eller pressen.

Ved børne- og sociale sager holdes der så mange møder og alle råber....... nu må vi gøre noget ved børnenes tarv. Hver gang en uhyggelig sag dukker op ved tilfældigheder

Ja, sørme ja..... også i dag. Både Israel og Palæstina samt børnesager har været både i pressen og TV.

Samtidig, i dd mandag den 28.nov 2011, har jeg har modtaget nyhedsbrev fra
AKF, Forskning til Regioner og Kommuner om at nu skal der gøres noget for at afhjælpe de sidste måneders rædsel, omkring de ulykkelige børnesager.

NU SKAL DER HANDLES, FOLKENS!

NU SKAL BØRNENES TARV VÆRE I FORRESTE RÆKKE!

Kom til fyraftens møde og se vores nyeste forslag: Gratis kaffe!!!!

http://www.akf.dk/om_akf/kalender/ga...udsatte_boern/

"På dette gåhjemmøde præsenterer vi en ny model for tidlig opsporing af socialt udsatte børn og de foreløbige erfaringer.

Du kan også høre repræsentanter fra en kommune fortælle om, deres erfaringer med at implementere den omfattende model.

AKF’s forskere har sammen med en række kommuner udviklet en ny model til tidlig opsporing af socialt udsatte børn. Børnene hjælpes bedst, hvis deres problemer opdages tidligt, og erfaringerne med opsporingsmodellen er positive."

Årh, hvor er det befriende at NU sker der endeligt noget.

http://www.akf.dk/opsporing/

http://www.akf.dk/udgivelser/2011/50...idlig_indsats/

Popiae...... min mistro og hånlighed er selvfølgelig ikke rettet imod dig, men jeg føler virkelig vrede når jeg hører normalt begavede professionelle bruger ordet "Børnenes tarv" samtidig med at man pointerer at samarbejdet med forældrene skal opretholdes.

Men var formålet med at tage ud til boligerne, hvor børnene befinder sig, ikke for at kontrollerer forholdet til forældrene?

Så jeg holder fast på at socialrådgivere skal være statsautoriserede, med det ansvar der medfølger for den enkelte, som alle andre statsautoriserede.

Ansvaret SKAL placeres, når der kommer anmeldelser om noget er galt. Om de kommer fra skole lærer eller politi folk, der tilmed kommer med foto-dokumentation, er lige fedt. ANSVARET skal placeret og socialrådgiverne skal op i den eksklusive gruppe af professionelle fagfolk der er stolte af deres fag.

De skal have ansvar over for lovgivningen og ikke en anden embedsmandsgruppe.

Man kan ikke påstå at socialrådgiverne er glade og stolte for deres fag, i dag.

Senere vil jeg forsøge at beskrive mit fags autorisation og dens fordele.

Mange hilsner til dig og alle andre der er interesseret i denne tråd.

Peter

PS den sag med Hillerød og bilsag kan jeg ikke finde.... kan du evt sende en PB til mig med et link?
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat