Se enkelt indlæg
Gammel 20-11-2012, 15:19   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen, Stonie

Nu har jeg lidt mere tid til at svare ordentlig:

1. sambos årsopgørelse 2007 kan du indberette til datatilsynet, idet ingen må tilsende dig disse oplysninger uden din sambos skriftlige samtykke af videregivelse til trejdemand (i dette tilfælde dig). Jeg går ud fra din sambo ikke har underskrevet et sådan samtykke til trejdemand. Det er din sambo, der er der den ofrudrettede, dvs. egentlig denne der skal klage, men som du kan se kan denne give en fuldmagt til dig nedenfor.

Her link til elektroniks indberetning, hvor de måske gerne vil have en kopi af omtalte årsopgørelse, som bilag:

http://www.datatilsynet.dk/borger/kl...-datatilsynet/

Bemrk. de henstiller til flg.:

Citat:
Du bør altid først tage kontakt til den myndighed, virksomhed, organisation eller person, som du mener udsætter dig for en behandling af oplysninger i strid med persondataloven. Du skal have deres forklaring på sagen.

Overvej først derefter, om du har brug for at få Datatilsynets vurdering af spørgsmålet.

Du kan lade en anden klage på dine vegne, hvis du giver vedkommende en fuldmagt, men behandlingen af oplysninger, som du vil klage over, skal vedrøre dig selv.
2. hvis der er urigtige oplysninger i din sag, kan du skriftlig bede dem om, at slette/berigtige/blokkere eft. reglerne i mit tidl. tråds link herinde. Dette skal de komme med en skriftlig afgørelse på, hvis de ikke giver medhold også en klagevejledning til netop Datatilsynet.

Yderligere tror jeg, det er udmærket, at du generelt klage over sagsindholdet og dets afgørelse til borgmesterne, da det ikke virker til du kan komme igennem ad alm. veje.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat