Emner: fuldmagt
Se enkelt indlæg
Gammel 18-11-2011, 15:44   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fru jensen Se meddelelser
Jeg er bisidder og med til med til en del møder hos en af kommunens sagsbehandlere. Hun er en §-rytter af format og rigtig tung at danse med. Ved første møde for 2 år siden fik hun en fuldmagt, hvor jeg må give og modtage oplysninger om borgeren i forhold til hans sygedagpengesag. ½ år efter bad hun igen om en fuldmagt og fik en kopi af den oprindelige, og nu er det 3. gang hun beder mig om en fuldmagt. Jeg mailede den oprindelige og fik svar tilbage, at den er for gammel. Fuldmagter er kun gyldige et år.

Ordlyden i fuldmagten er: " F U L D M A G T - Jeg giver hermed min bisidder xx, adresse fuldmagt til at modtage og give oplysninger til alle myndigheder på mine vegne i forbindelse med min sygdom. Dato - underskrift"

Den eneste tidsbegrænsning er "under min sygdom", og vedkommende er stadig sygemeldt og på vej til en pensionssag.

Står der nogen steder i lovgivning e.l. at en fuldmagt kun gælder et år ?
Hmmm ja interessant spørgsmål, den kan jeg ikke helt svare på, men....

... der er forskel på bisidder og at være partsrepræsentant. Når man er bisidder, så er man ligesom kun med som lytter, og her kan man med en fuldmagt give fra borger (den som sagen handler om), hvis man f.eks. vil få lov at indhente aktindsigt på borgerens vegne. Og det er nok hver gang... Men derimod, hvis man er partsrepræsentant i sagen, så kører man HELE sagen for borgeren og ligesom fungerer som part for den borger det handler om. Og man modtager breve osv. for denne borger. Det gør man ikke som bisidder.

Så tror det er derfor, de vil gerne have en ny fuldmagt med ny dato skrevet på fra den her borger.

Her er en fin vejledning om fuldmagt - som bisidder og som partsrepræsentant:
http://www.ast.dk/page_pic/pdf/Vejle...2009_11_37.pdf
curls er ikke logget ind   Besvar med citat