Se enkelt indlæg
Gammel 19-10-2009, 03:46   #8
storesøster
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Indlæg: 42
Styrke: 15
storesøster er ny på vejen
Betingelsen for udbetaling af erhvervsevnetab, er, at du har eller får fastsat en mèngrad på 5 % og derover. Først når du har det, kigger man på erhvervsevnetabet. Det kan være et kompliceret regnestykke, for udover at mèngraden skal være på plads så skal erhvervsevnetabet være på 15 % og derover. Din indtægt året inden skaden har betydning, det har din alder også.
Det bedste du kan gøre, er, at kontakte en advokat, og få gennemgået din sag...for at han kan se om der er "kød" på. Muligvis dækker forsikringen fra arbejdspladsen rimelige omkostninger ved advokathjælp, ellers prøv at gennemgå dine egne forsikringer.

I min egen sag, har det været rimelig kompliceret. Jeg var blevet fleksjobvisiteret, og var lige startet en uge før en bilulykke i fleksjob...min mèngrad er på plads, men fordi jeg VAR visiteret, så kan erhvervsevnetabet først regnes ud når pension er bevilget.

Så advokat på, i første omgang for at gennemgå din sag. Det er besværligt og bøvlet med både ASK og kommune, og guld værd med en god advokat.
storesøster er ikke logget ind   Besvar med citat