Se enkelt indlæg
Gammel 04-04-2010, 11:25   #8
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hej.

Ja jeg har også hund og jeg "bruger" min hund til at holde mig bare lidt igang, så jeg ikke bliver total indaktiv og ender med ikke at kunne klare noget selv.

Min hund gør at jeg hver dag kommer ud og få mig rørt lidt. Der er da dage hvor jeg må have hjælp til at lufte ham, men der er da heldigvis flest dage hvor det er mig der hjælper naboen med at lufte deres hunde mens de passer deres job.

Prisen, ja en tur på sofaen efter følgende.

Selvfølgeligt skal vi have plads til et fritids aktivitet og selv afgøre prisen, (inden for rimelighedens grænse) men som en skrev så ville det jo også være fedt hvis ens fritids aktivitet kunne omsættes til et job mulighed. Jeg må indrømme at jeg da savner et par kollegaer i min dagligdag.

Som jeg ser det er problemet jo at vi skal puttes i en kasse. Jeg kan da helt klart mange ting, så længe jeg selv kan sætte tempoet og vælge fra og til. problemer er jo bare at det kan man ikke få lov til i et job, så måske kan jeg mandag yde en god indsats i 3 timer men resten af den uge er ødelagt. Måske kan jeg yde 2 timer hverdag i en uge, men så er der 3 uger hvor jeg intet kan. Igen denne ustabilitet i ens formåden passer desværre ikke ind i på et arbejdsplads.

Og den forståelse for vores situration forstår mange sagsbehandler desværre ikke. De skal have fundet bare den mindste arbejdsevne og kikker desværre ikke på livskvalitet.

Som sygemeldt har man vist ikke rigtigt krav på hverken fritid, ferie eller ligende.

Jeg må så også skuffe alle jer som sidder og tror man får det så meget bedre når man får sin afklaring, at så kan man det hele. Her er jeg blevet skuffet. Jeg har fået ro på den side der hedder at jeg ikke længere bliver jagtet af en sagsbehandler, men jeg har ikke fået flere kræfter til andre ting, desværre. Har opdaget at jeg faktisk er så dårlig som lægen har sagt, og at jeg stadig har dårlige dage selv om jeg ikke går på arbejde længere. Den har ramt mig lidt, da jeg nok havde gået og været lidt naiv og troede på at når bare jeg fik min pension så var alt godt igen. :-)

Husk: Det er livsglæden, der gør livet levende.
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat