Se enkelt indlæg
Gammel 07-12-2016, 15:26   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Hej Forvirret87 velkommen til K10.

Først vil jeg starte med dit sidste spørgsmål hvorfor Jjsonn nævner at du ikke kan få flex på 20 timer, selv om du kender personer som har det.

Reglerne er strammet noget op, så det kan være tidspunktet de er blevet visiteret til flex som gør at de fik flex.
Det kan også være at de ikke arbejder 100% effektivt.

Reglerne som benyttes nu er at løntilskuddet ikke kan udgøre mindre end halvdelen af lønnen, se principafgørelsen nedenfor.
Dette betyder at hvis du arbejder 100% effektivt så skal du ligge på ca. 18,5 i timeantal eller under for at få flex.
Hvis du arbejder 50% effektivt, så kan du i teorien få flexjob på 37 timer, hvor du kun får løn for halvdelen af dine arbejdstimer og derudover et tilskud kommunen.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=155034

En anden problematik er at din nylige arbejdsprøvning formodentligt ikke længere er noget værd, da det lyder som om du har fået en meget kraftig forværring og dermed er det sandsynligt at du end ikke kan klare de 20 timer som du kunne dengang.

Kommunernes praksis er at vurdere sig frem til totalt urealistisk arbejdsevne med det ene formål at raskmelde dig som deltidsmedarbejder.
Så hvis du betragtes som stationær og de vurderer at du kan arbejde 20 timer så risikerer du at de raskmelder dig med besked om at du bare kan finde et job på 20 timer.
Vi er flere som har oplevet dette, selv uden en arbejdsprøvning, du kan eksempelvis se denne tråd som omhandler en her på siden som end ikke er arbejdsprøvet http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...ighlight=jumbo

Med hensyn til at presse kroppen, så stop for guds skyld med det, jeg er også smertepatient og gjorde det samme for at undgå at miste mit job og nu kan jeg dårligt gå i bad.

Nu er du smertepatient og ikke længere en rask og min erfaring i min "karriere" som smertepatient siger mig at det hævner sig at ignorere kroppens signaler.
Jeg vil råde dig til fremover at lytte mere til din krop end til diverse kloge hoveder som ikke selv har prøvet at være smertepatient.
Hvis du ikke passer på dig er der ingen der gør.

Jeg ved du gerne vil tilbage på arbejdsmarkedet, jeg kender følelsen, men hvis du presser dig for hurtigt op i tid, så vil det nødvendigvis gå galt som det har gjort.
Du må se i øjnene at du måske aldrig kommer op på fuld kapacitet igen og du kan ikke fremskynde det, hvis kroppen ikke er parat til optrapning, så må det vente.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat