Se enkelt indlæg
Gammel 25-02-2012, 13:50   #22
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vimse88 Se meddelelser
Hej Mella

Tak for dit svar.

Ja, du har helt ret i forhold til hvor de her sparekrav kommer fra. Det er nemlig den såkaldte Europluspagt der er tale om. Den pålægger landene at spare i forhold til at begrænse adgangen til FP. Ud fra de oplysninger jeg kan finde. Det hele dækker ikke over andet end benhårde besparelser.

Som du skriver, er det bestemt ikke os, der har fået denne ugennemtænkte reformide.

Jeg synes du beskriver den udvikling, inden for psykiske lidelser rigtig godt. Vi har ikke oplevet andet end besparelser i lange tider. Socialpsykiatrien er blevet beskåret, og det mærker man.
På den ene side, taler man om mere åbenhed for mennesker med de her lidelser, mens man på den anden side fører en hetz mod dem. Hvordan man vil skabe større åbenhed, når man i den grad mistænker psykisk syge, er mig en gåde.

I tankt med at man forsøger at mistænkliggøre psykiske lidelser, finder man såkaldte eksperter, der kommer med den ene mirakelkur efter den anden. Som oftest ligger deres resultater meget langt fra den virkelighed vi til daglig oplever.

Ja, man måler i høj grad et land på, hvordan det behandler de svageste.

MVH
Vimse
Ja, Vimse.

Denne 'åbenhed' er en gåde for mig, for reelt er der ingen der vil os - og slet ikke på en arbejdsplads...
Så hvorfor denne t o t a l e smædekampange om, hvor meget 'de' mangler og savner os derude i den 'virkelige verden'?

I min superkommune.
Skriver super, fordi den er foregangs i at spare og skære ind til knoglerne, så går det ud over det som kaldes udsatte børn og voksne.
På et tidspunkt så jeg ligesom billedligt, at vi alle under denne skæppe, blev placeret på en af de marker, som hertil hører under kommunen.
Et temmeligt sørgeligt syn og sådan er det.

De ha fx. lige brugt grønthøstermetoden og skåret 15 min. for hver tildelt time for bostøtte/skp'er.
Ikke noget på skrift med ankevejlednng....
De har sendt bostøtterne ud med denne besparelse.
For mig betyder det 2 timer hver måned.
Jeg har hørt en horribel fortælling fra en ung psykotisk pige, som var kaldt til samtale hos den sagsbehandler jeg desværre også hører ind under 'at hun nu er så dygtig, at hun kan undvære de timer pr. måned'

Jeg fik brev i nov. at jeg også skulle til denne sagsb. men nej tak.
Om jeg vil. Så må han tage min støtte.
Jeg orker ikke, at høre eller have mere at gøre med det system og desværre magter jeg ikke at kæmpe mere eftet ÅR, med alt hvad de ÅR indebærer.

Da kommunalbesyrelsen vedtog disse beparelser på udsatte, gik jeg med i en demonstration.
Det skuffende var, at kun EN af de ansatte deltog og ud af ca. 100 brugere fra socialpsykiatrisk værested var det lige med 0.
Det foregik i dec. 10 og jeg besluttede, at nu var det slut for mit vedkommende, at kæmpe eller næbbe op om, hvad der skulle og ville ske.
Okay måske, at ingen brugere magtede at stille op denne kolde dec. eftermiddag/aften, men at også de der støtter os, blev væk var for sørgeligt for mig.

- Og ja. Støt ned ad bakke siden disse 'eksperter'. kom på banen.
Eller fx. en eller anden SF'er folketingsmedlem står frem og fortæller 'at hun lider af depressioner og er stolt af, at hun er nået så langt'.
Godt nok.
Bare det at os med psykiske lidelser er en uhomogen gruppe med forskelligartede diagnoser og jeg tror ikke, at de politikkere aner en dyt om dem, udover nogle udtalelser fra diverse spinpsykiatere.
De andre behandlere som har prøvet, at deltage i debatten, bliver jo tiet i hjel.
Hvorfor mon?..........

'De' har allerede sagt, at disse reformer kommer til at gøre ondt.
Så hvorfor hakke på hinanden herinde?
Nej. Vel?

Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.

Sidst redigeret af Mella; 25-02-2012 kl. 13:57.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat