Se enkelt indlæg
Gammel 15-10-2011, 09:53   #1
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Fakta om min vej til førtidspension med k10´s hjælp:-)

Jeg vil her beskrive min historie om vejen, fra hårdtarbejdende selvstændig frisør i 25 år til idag som førtidspensionist.

November 2008- bliver sygemeldt pga stress,langvarig kronisk depression, ryg og skulderleds smerter,hukommelses og koncentrationsbesvær, angst og seneskedehinde-betændelse i højre arm.

Januar 2010 bad jeg min sagsbehandler om en undersøgelse af, om jeg var berettiget til førtidspension, hvilket af kommunen, blev opfattet som en ansøgning om ftp på foreligggende grundlag! Hun indstiller mig så efter en §18! Nævnet skriver også at, de ikke kan udelukke at fejlen har haft betydning for min sag(retsikkerheds -loven § 10)

Baggrunden for at BAN ved behandling af min klage har lagt til grund, at jeg ikke har ønsket min sag afgjort på det foreliggende oplysningsgrundlag, er at der ikke ses at forligge en ansøgning herom, at der ikke er truffet nogen afgørelse om sagens overgang til behansling efter pensionsreglerne og ajjeg ikke3 ses at være vejliedet om forskellen på§17 og §18

Maj 2010 afslag på førtidspension, samt sygedagpengestop.

Juni 2010 Kontanthjælp.

Kontanthjælpsstop, pga manglende brev, vedr opfølgnings-samtale. Klager over dette(da jeg ikke har modtaget brevet, det har kommunen nemlig selv!) og får medhold fra BAN, pga. kommunen har noteret at jeg skal have en mail fra dem vedr. sagen.

Juni 2010 klage over begge afgørelser.

BAN modtager sagen d. 20. Juli 2010

Oktober 2010 svar fra BAN at begge sager hjemvises til kommunen-Begrundelsen fra nævnet vedr sygedagpenge stop er: der mangler tilstrækkelige oplysninger om min aktuelle psykiske helbredstilstand og funktionsevne og om prognosen for min tilbagevenden, til arbejdsmarkedet.Nævnet kan derfor ikke vurderer, om jeg fortsat har ret til til at få forlænget udbetaling af SDP. Kommunen skal først indhente de nævnte lægelige oplysninger.

Oktober 2010 Kommunen går igang med at indhente nævnte(specielæge.erklæring) papirer hos min psykiater og jeg får en ny RAR SB.

Oktober 2011 tilkendelse af førtidspension fra November 2011 og afslag på at forlænge SDP med tilbagevirkende kraft!

Som I kan se er jeg blevet misvejledt helt fra starten af og jeg mener stadig at jeg enten, er berettiget til FTP med tilbagevirkende kraft eller SDP!?

Ikke fordi jeg er en blodsugende igle, men fordi ret skal være ret og det er en princip-sag for mig
Det har kostet mig blod, sved og rigtig mange tårer de her år, hvor jeg røg ned psykisk og økonomisk, måtte opgive min lejlighed og leve på velvilje fra familien og søde veninder. Så JA jeg er glad for at endelig få ro og tid uden bekymringer, omvendt er det også underligt, mærkeligt, fordi jeg på en eller anden måde føler mig "tabt" = Duer ikke.



Kom gerne med kommentarer her, idet jeg går udfra at det er nemmere at overskue end i min meget laaaange tråd,"man påtænker".......:-)
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat