Se enkelt indlæg
Gammel 11-12-2013, 15:56   #8
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Der vil blive set bort fra de første 20.000 - nu ved jeg ikke hvor mange penge det drejer sig om. Men alt udover tyve tusinde vil blive beregnet således :

Hvis i modtager 40.000 kroner, så ses der bort fra de første 20 (Det gjorde de i mit tilfælde - men jeg er ikke sikker - det må du undersøge nærmere)
Men hvor langt rækker de resterende 20.000 så? De rækker to måneder, svarende til 2 måneders kontanthjælp .

De vil henvise til en principafgørelse med overdrevet privatforbrug, hvis i bruger alle pengene på julegaver.
Og så vil kommunen skrive, at i har været vidende om det hele forløbet, og at det er gjort bevidst)

Hvis i flytter fra hinanden, så kan du bruge aktivloven paragraf 14, nødvendig for at opretholde en vis boligstandard, hvis din mand bruger pengene på indskud, møbler eks.


§ 14. Kommunen kan ikke yde hjælp, hvis ansøgeren og ægtefællen har formue, som kan dække det økonomiske behov. Kommunen ser dog bort fra beløb på op til 10.000 kr., for ægtefæller 20.000 kr.
Stk. 2. Der ses desuden bort fra den del af en formue, der er nødvendig for at kunne bevare eller opnå en nødvendig boligstandard, eller som bør bevares af hensyn til ansøgerens og familiens erhvervs- eller uddannelsesmuligheder.


Den burde du kunne bruge, HVIS i bliver skilt/flytter fra hinanden.

Men at bruge 20.000 på julegaver på en måned, den går nok ikke. Kommunen har ret til at modregne.
Ja det er dybt uretfærdigt! Desværre..

Sidst redigeret af Bodrum; 11-12-2013 kl. 16:05.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat