Se enkelt indlæg
Gammel 17-07-2009, 19:53   #8
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Hej allesammen,

tak for jeres fine kommentarer til mit indlæg. Jeg håber, at alle, som er i samme situation som mig og mine 2 polske veninder, vil gøre det samme som os, nemlig at sende et andragende til EU-Kommissionen, for som A-Odense rigtigt skriver, så er det bestemt ikke fra Danmarks side, vi kommer til vores ret, og jo flere vi er, jo større bliver chancen for at Danmark for en rigtig lang næse.

Jeg skal som det første skære noget endnu mere ud i pap.

Ret til fuld pension har man først, når bopælslandet også tilkender en pension.

Altså har man ikke fået tilkendt en pension i Danmark, fordi man ikke opfylder ret til dansk førtidspension eller alderspension, fordi Danmark ikke mener man er syg nok, eller fordi man simpelthen ikke har nået alderen for folkepension endnu, men derimod fået tilkendt førtidspension eller alderspension fra et andet EU-land, så har man ikke ret til fuld dansk pension, men derimod ret til fulde sociale ydelser som sygedagpenge eller kontanthjælp.

Til hrefna har jeg kun det råd, hurtigst muligt at klage over det manglende tillæg op til fuld pension iht. art. 50 i EF-forordning 1408/71, for dette tillæg skal gives uden hensyn til ægtefællens indtægt eller egen indtægt, så længe det samlede indtægtsgrundlag ikke overstiger den dobbelte sats af en dansk pension, jf. EU-dommene sag C-307/89, sag C-132/96, sag 65/92 og 22/81.

En fordring over for en kommune forældes indenfor 3 år, men din sag er jo ikke så gammel endnu, så jeg synes du skal klage med tilbagevirkende kraft, og du skal være sikker på, du ikke vil få medhold, men så skal gå videre i klagesystemet.

Min sag ved Ankestyrelsen vil blive afgjort indenfor de næste 5 måneder.

Til det fine digt fra Poul Henningsen - en kunstmaler jeg beundrer meget - så kommer jeg på et godt gammelt tysk digt som hedder "Die Gedanken sind frei - wer kann sie erraten" samt art. 1 i EU's mennneskerettighedskonvention samt art. 1 i den tyske grundlov, som siger: "Menneskets værdighed er ukrænkelig".

Hilsen
brøkpensionist

Sidst redigeret af brøkpensionist; 17-07-2009 kl. 20:09.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat