Se enkelt indlæg
Gammel 19-11-2018, 22:29   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Lab
"§ 44. Et tilbud om virksomhedspraktik efter § 42 kan have en varighed, der udgør op til

1) 4 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 1, dog 8 uger for personer, der modtager dagpenge på dimittendvilkår, jf. § 54 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v., såfremt personerne som minimum har gennemført en kort videregående uddannelse og ikke har været i ordinær beskæftigelse efter endt uddannelse,

2) 4 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 2 og 12,

3) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 2 og 12, hvis personen ikke har erhvervserfaring, har langvarig ledighed eller i øvrigt har vanskeligt ved at opnå beskæftigelse med løntilskud, og

4) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 3-7, 11, 13 og 14.

Stk. 2. For personer, der er omfattet af stk. 1, nr. 3 og 4, kan perioden efter en konkret vurdering forlænges op til 26 uger. Hvis personen herefter ud fra en konkret individuel vurdering har særligt behov for en længere periode, kan perioden forlænges yderligere. "

Som jeg læser det:
Som udgangspunkt kan perioden vare op til 13 uger.
Efter stk 2 kan perioden vare op til 26 uger.
Jeg kan ikke læse at der står at det først er efter de 13 uger at perioden kan forlænges?

Så er næste sætning:
"Hvis personen herefter ud fra en konkret individuel vurdering har særligt behov for en længere periode, kan perioden forlænges yderligere."
Så når de 26 uger er gået, hvis der så er et behov for det, kan perioden forlænges til at vare mere end 26 uger.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat