Se enkelt indlæg
Gammel 13-03-2012, 23:42   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sannepil Se meddelelser
Rigtig godt skrevet.

Dem som er på ægtefælleforsørgelse, vil så få den samme ydelse i de 5 år de skal i forløb, altså ingenting.

Hilsen

Sannepil
Hvor har du den fra?? ægtefældeforsørgelsen FJERNES for de som er i et udviklingsforløb (hvilket alle i mach 3 skal flyttes over på) de vil mindst modtage KHJ sats til en enlig, det blev sagt klart og tydeligt på pressemødet.

Så for lige netop den gruppe er det et klart plus.

Problemet der er så at kommunerne nu vil sætte en masse syge i mach 2, i stedt for mach 3 for at spare, for mach 2 vil stadig kunne havne på ægtefældeforsørgelse = både udgiften til det 5-12-årige udviklingsforløb OG udbetalingen af KHJ (60% af dagpengesatsen blev der sagt) sparet kun ved at parkere folk i den forkerte mach-gruppe.

Der til vil de i fremtiden gifte som kommer fra sygedagpenge, i deres første forløb modtage sygedagpenge, man skal blive på den ydelse man kommer fra, MEN så kan kommunerne jo så bare vælge at 1. forløb skal være på 1. måned, og så er det problem løst.

Der har nemlig ikke været nogen klare meldinger omkring hvad så med ydelse efter 1. forløb, og jeg tør æde min gamle hat på at det er fordi det hedder KHJ ydelse.

En anden ting der er helt glemt (ikke oplyst for det hører til KHJ reformen som ikke er fremlagt endnu) er, at de regner med at alle KHJ modtagere u 30 ikke skal have højere sats end svarende til SU, og lur mig om det ikke også kommer til at gælde de der er u 30 og i et udviklingsforløb, så deres mindst 60% af dagpengesatsen viser sig at være endnu et løftebrud.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat