Se enkelt indlæg
Gammel 28-06-2013, 15:53   #28
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fam.Andersen Se meddelelser
Jeg har lige haft kontakt til udbetaling Danmark, og endelig fik jeg et svar, og et på skrift, så hele denne ide er hermed droppet, min mand må ikke eje firmaet, og arbejde i det, hvis han er på Flex, og jeg må ikke eje det og ansætte ham, så det giver helt sig selv.

TEKST FUNDET:Personer med selvstændig virksomhed som hovedbeskæftigelse kan ikke få udbetalt fleksydelse. Derimod kan personer med selvstændig virksomhed som bibeskæftigelse få udbetalt fleksydelse mod fradrag for den periode, hvor den selvstændige bibeskæftigelse udføres.

Man må ikke udføre arbejde i en selvstændig virksomhed, som ejes eller drives af ægtefællen – bortset fra mindre jordbrug.


Sidst redigeret 8/1 2013 kl. 14:35
Se det var nyt for mig ;-) Men man lære jo hele livet.

Citat:

Arbejde i din ægtefælles virksomhed
Når du arbejder i din ægtefælles virksomhed, vil du blive anset for at drive selv*stændig virksomhed, hvis

der er under 20 ansatte i virksomheden
du er ansat i en overordnet stilling, eller
du ikke er ansat på normale løn- og arbejdsvilkår.
Det gælder fx hvis virksomheden, som din ægtefælle ejer og driver, har under 20 ansatte. Uanset hvilke opgaver, du udfører for virksomheden. Hvis du fx ordner virksomhedens regnskaber, gør rent på kontoret, passer telefonerne, passer evt. dyrehold ved landbrug mv., så er du selvstændig.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Fam.Andersen Se meddelelser
Jeg har lige haft kontakt til udbetaling Danmark, og endelig fik jeg et svar, og et på skrift, så hele denne ide er hermed droppet, min mand må ikke eje firmaet, og arbejde i det, hvis han er på Flex, og jeg må ikke eje det og ansætte ham, så det giver helt sig selv.

TEKST FUNDET:Personer med selvstændig virksomhed som hovedbeskæftigelse kan ikke få udbetalt fleksydelse. Derimod kan personer med selvstændig virksomhed som bibeskæftigelse få udbetalt fleksydelse mod fradrag for den periode, hvor den selvstændige bibeskæftigelse udføres.

Man må ikke udføre arbejde i en selvstændig virksomhed, som ejes eller drives af ægtefællen – bortset fra mindre jordbrug.


Sidst redigeret 8/1 2013 kl. 14:35
Ved nærmere læsning af svaret, så står der "personer på FLEKSYDELSE" Det er jo ikke det samme som ansættelse i et fleksjob.

Fleksydelse er jo det samme som efterløn for en flekser.. Og ovenstående citat gælder jo også for alm. efterlønsmodtagere.

Så det er da en "ommer"
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat