Se enkelt indlæg
Gammel 28-04-2018, 19:50   #1
blaatand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2018
Indlæg: 5
Styrke: 0
blaatand er ny på vejen
Fra sygedagpenge til ingenting

Hej, Der er en hel del jeg ikke forstår! 30 April for 3 år siden blev jeg "smidt ud" af sygedagpengesystemet med besked på at jeg, nu hvor jeg havde god tid, kunne søge job mens jeg blev rask, jeg havde ikke krav på noget !

Lægen , der ikke kendte mig, havde skrevet at jeg formentlig med den rette behandling kunn blive rask

Jeg havde været sygemeldt med stærke smerter i lysken der faldt til ro ved et par dages afslapning men straks kom igen ved buk, stigearbjde, trappr, bilkørsel mm.

Jeg havde ingen mulighed for at afprøve teorien og blev ikke rask, jobcentret afviste at kigge på nye lægeerklæringer der ville fortælle dem at lidelsen var kronisk, og de havde iøvrigt fået medhold i Ankestyrelsen.



Så, uden indtægt og uden afklaring, forsøgte jeg at få "hjælp", efter ca et halvt år fik jeg lov til at få et job med løntilskud, en medarbejder fortalte arbejdsgiveren om mine skavanker der udover lyskesmerten, var slidt ryg, arbejdssskade højre håndled der gav smerter ved brug. Efter 1 md med smerter overalt (jeg fandt ud af at mine fingre også var defekte og gjorde ondt ved helt normalt manuelt arbejde, de accepterede at prøve, men eddelte så at jeg ikke opfyldte deres forventninger.

Dette job var i følge jobcentret den eneste mulighed jeg havde for forsørgelse..

Efter mange flere klager kom jeg i en slags arbejdsprøvning i 13 uger, det måte jeg ellers ikke, men ved at trylle og se om de tal jeg skaffede dem viste om jeg kunne få kontanthjælp , hvis jeg havde søgt den. ca 6 mdr senere kom jeg til rehabiliteringsmøde hvor teamet afviste "alt" med begrundelsen at min lyskesmerte ikke var en kronisk lidelse, jeg brokkede mig da jeg vidste at lægen havde skrevet at det var kronisk, ..og hovsa sagde manden , det havde jeg overset, nå, afgørelsen var taget, og i øvrigt >"har du ikke en rigtig sag når du ikke har søgt kontanthjælp"<

Jeg blev henvist til en smerteklinik der efter 3 mdr kom til. samme resultat som de andre læger; kronisk lidelse uden mulighed for helbredels.


Jeg var nu tvunget til at søge kontanthjælp, uden kontanthjælp er du selvforsørgende og har ingen mulighed for hjælp, lød beskeden igen.

(Hvis "din" ægtefælle ikke har fast opholdstiladelse, må "du" ikke modtage kontanthjælp, sygedagpenge og pension er lovligt.)

Så man skal tilsyneladende bryde en lov for at rettigheder og for at "få en rigtig sag"!


Der er blandt andet kommet depression, stress, søvnproblemer, synsforstyrrelser, og tinnitus til, i takt med t rækkean af sagsbehandlere erhverskonsulenter og socialrådgivere er vokset.


Nu er jeg/vi altså ulovlige på grund af 1 kontanthjælp, et nyt rehabiliteringsmøde er nu på vej, den ny LÆ265 læner sig på min sagsbehandlers anbefaling kraftigt opad den LÆ265 der kun delvist blev læst i starten af 2017.

Ministre, folketing, jobcenter m. flere , har ikke kunne svare på om der virkelig findes en lov der gør det ulovligt at blive syg hvis din ægtefælle af en eller anden grund mangler fast opholdstilladelse.

Efter mere en 40 års fysisk arbejde , var det ikke lige den behandling jeg havde regnet med at få som slidt og skadet.

Steen

Sidst redigeret af blaatand; 28-04-2018 kl. 19:55.
blaatand er ikke logget ind   Besvar med citat