Emner: Oversættelse
Se enkelt indlæg
Gammel 20-12-2013, 10:16   #6
FrontierDK
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
FrontierDK er ny på vejen
Mange tak for de mange tip :-)

Jeg er faktisk i fuldtids-arbejde (37 timer). Indtil videre har jeg faktisk været heldig med både læge, kommune og arbejdet - sikkert modsat mange af jer andre. Jeg får den medicin (khetogan+klorzoxazon) som skal til for at få en normalt hverdag sammen, jeg passer mit fuldtids-arbejde hvor jeg ikke får besked på at lave tunge løft og endelig har jeg fået en paragraf-et-eller-andet fra kommunen som gør at min arbejdsgiver får selv første sygedag betalt. Alt ialt en sunshine-historie som måke er undtagelsen der bekræfter alt?

Mine eneste eksterne problemer har været sygehuset hvor jeg i løbet af én uge havde 7 forskellige læger, ingen snakkede sammen og jeg blev pumpet fuld af tonsvis af oxynorm etc. som ikke virkede for fem flade ører. Og fordi den nye læge hver dag ikke snakkede sammen med den fra forrige dag, så var svaret til "oxynorm virker ikke på mig" fra lægen at "jeg tror lige vi skal prøve oxynorm, dolol etc. Først da vi kom til en tysk kvindelig læge som foreslog oxycontin, khetogan og klorzoxazon var der pludselig hul igennem og jeg kunne sove den første nat i en hel måned - nice! Jeg oplever ingen bivirkninger fra khetogan+klorzoxazon, bortset fra lidt trykken i ørene hvis jeg tager mere end én khetogan. Omvendt forstår jeg ikke hvorfor nogle anvender dette som et rusmiddel - jeg oplever intet af den slags. Det bedste fra sygehuset var en gut som tog sig af genoptræning og han lærte mig om McKenzie og efter en grim/dårlig opstart dér kunne jeg efter en måned gå nogenlunde normalt igen (før da ville dronning Ingrid have haft ondt af mig)

Jeg har smerter 24/7, men hvor mærkeligt det end kan lyde, kan man vænne sig til det meste. I mit liv som servicetekniker er mit job mange gange at slukke "ildebrande", altså at få en produktion til at kunne køre igen med "hvad vi nu har". Jeg kan ikke hoppe, løbe eller danse - men så lader jeg bare være med det. Mht. vægten forsøger jeg at spise nogenlunde fornuftigt. Smerte-intensiteten går op og ned og p.t. er jeg lidt nede i en dal og jeg får lidt flere "smerte-lyn" i kroppen end ellers men jeg prøver at være forsigtig og undgår som sagt tunge løft, stiger, trapper og lange ture (går ikke længere på jagt). Mine "smertelyn" oplever jeg i musklerne som et solidt 220v stød, blot "skarpere" end et 220v stød der jo kun mærkes i musklerne. 24/7-smerten er for det meste muskel-smerter og nakke-smerter.

Jeg skal til samtale med en gigt-gut fra hospitalet i januar og snakke om scanningen...bliver spændende at høre hvad han har at sige. Mht. at sætte mig ind i hvordan ryggen fungerer er det kapitel vidst overstået. Dog fatter jeg stadig ikke en fis af det meste af teksten fra scanningen. ..

Citat:
Oprindeligt indsendt af foxx450 Se meddelelser
Du skal være meget opmærksom på de kommende symptomer.
Det lyder knapt så betryggende - hvilke kan det være?
Citat:
Oprindeligt indsendt af foxx450 Se meddelelser
Måske du skal overveje at få din MR- Scanning på en CD og evt. få en anden røntgen at beskrive Scanningen. I dag videre sende man MR- Scanning til de andre lande for at blive beskrevet. ( for at spar penge)
V H
Den har jeg allerede fået, jeg har PFA Helbredssikring, og jeg bad om en kopi til dem. Den har dog ikke givet mig andet end fri kiropraktor indtil videre...
FrontierDK er ikke logget ind   Besvar med citat