Se enkelt indlæg
Gammel 29-02-2012, 09:46   #1
Missemor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Missemor er ny på vejen
forklædt aktivering af syge.ny reform.?

Nu må de virkelig stoppe med igen at ramme syge og svage i dette samfund, synes det er fint nok man vælger at prøve at hjælpe folk igang hvis der er mulighed for dette.

Men men men når nu de himler op om der er mange unge der forkert er placeret i pension tja så må der jo være sket nogle fejl fra sagsbehandler og læge konsulenter ..så er det jeg frygter der nu kommer til at ske rigtig mange fejl på bekostning af de syge som virkelig ikke kan.. er der noget man kan blive rigtig syg af er det at blive smidt ud i det ene nederlag efter det andet og sådan som jeg læser og forstår denne reform , er det bare en anden måde at forklæde aktivering på, det lyder alt samme frygtelig omsorgsfuld nå de bliver ved med at bruge ordet tage hånd om de syge og svage.

Når man har været møllen igennem og ved hvad man bliver sendt ud i fordi staten så betaler en del af ens ledighed ydelse, så frygter jeg godt nok for hvor langt kommouneren er villig til at gå i forsøget til at presse folk i job som ikke kan,og hvad er det for indstillen at man mener, ved at straffe folk økonomisk,så kommer de i job., nu er det jo ikke alle der er på fleksjob der har job der står rigtig mange og venter på et job , og så bliver man oven i straffet økonomisk , kan slet ikke se de tiltag skal få flere i job , der er jo ingen jobs, jo hvis det er aktivering det er sjovt så mange af de stillinger der er , og så længe det er gratis for virksomhederne at få folk ud i praktik,, aktivering og jobtilskud ( hvor de får en medarbejder der kan være der 37 timer på ligefod med øvrige ansatte ) så tvivler jeg på de vil vælge en som ikke kan ret mange timer og ydermere ikke er stabile.
Så hvis den reform minder det mindste om det system der er nu ja så er det aktivering i forklædning der er i udsigt.


og til det med a-kasse
jeg fik den besked da jeg fik tildelt fleksjob at man ikke kunne stå i a-kasse.
Kunde i en a-kasse?
Som fleksjobber har du ikke noget at bruge a-kassen til, da du ikke:
Optjener ret til dagpenge
Kan modtage arbejdsløshedsdagpenge
Kan gå på efterløn
Kan søge orlov til fx uddannelse.
Hvad så med alle de som nu står og venter på et fleksjob og som har fået denne besked skal vi ned på mindre ydelse
Jeg er kun eb ud af de mange der står uden a.kasse ikke selvforskyldt men simpelhen fordi man ikke har kunne stå i a-kasse. skal vi nu ned på 89 % af dagpenge satsen og hvad nu når der er gået to år skal men så klare sig på kt?

Må indrømme jeg føler mig mistænkelig gjort. som om folk på ledighedydelse ikke gider i job , og derfor hiver man penge som straf og tror det er trylle formularen til at få folk til at finde job,, der er jo intet at få ...


Nu ved jeg hvor meget man skal igennem for at få eks. fleksjob, kan slet ikke forstå folk kan udtale at det er for let , jeg gik i 3 år blev smidt ud i den ene løsning efter den anden , og fik også flere speciallæge erklæringer der alle mente det var nytteløst at blive ved , men lur mig om kommmunen bare valgte at sende mig ind til en der lige skrev hvad de ville høre , og brugte dette i deres sagsbehandling, fik anket og fik også ret ,, fik mit fleksjob men måtte så gruligt meget igennem og blev endnu mere syg ..så det med det er let kan jeg virkelig ikke genkende.
Fik et fleksjob jeg var meget glad for indtil der kom nu chef og blev langtidssygmeldt nu er jeg ledig på ledighedydelse, og vil rigtig gerne vide hvor alle de jobs regeringen mener der er , for jeg har ikke kunne finde noget og det har jobkonulenten så heller ikke , så ser da virkelig frem til de jobs falder ned fra himmelen til alle de der nu kommer til i køen .

Synes virkelig den er mangelfuld den reform og har kun et formål at spare hvor folk er svage og ikke orker at kæmpe ,,måske er der få områder hvor denne lov virkelig kommer en syg borger til gode , men det jeg har hørt læst indtil nu ,virker ikke for lovende . nå men blev noget langt og rodet,, og måke er det bare mig som har en negativ tilgang til den måde man i forvejen som syg blevet behandlet på , og frygter så dette bare bliver en rigtig gang aktivering i gratis jobs og ender med de som er berittiget til både pension og fleks kommer til at betale og ender med at blive endnu mere syge ,,
Missemor er ikke logget ind   Besvar med citat