Se enkelt indlæg
Gammel 26-04-2014, 23:49   #1
6791
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
6791 er ny på vejen
Hej alle!

Jeg har idag modtaget endelig afgørelse på stop af sygedagpenge.

Jeg er sygemeldt med diagnosen langvarig depressiv tilpasnings reaktion.
Jeg blev sygemeldt tilbage i januar 2013, hvilket vil sige, at jeg d. 28.02.14 er faldet for varighedsbegrænsningen.

Grunden til at jeg først d.d. har modtaget den endelige afgørelse er, at kommunen har afventet en psykologisk udredning fra psykiatrisk ambulatorium.

I denne status fremgår det, at tidshorisonten for min genindtræden på det ordinære arbejdmarked er svær at vurdere, men det formodes, at jeg vil kunne være tilbage indenfor 3/4-1 år. Denne udtalelse er gjort af en overlæge, en psykolog og en psykiatrisk sygeplejerske i den status, som kommunen har indhentet.

Kommunen vurderer dog, at ovenstående ikke anses for en sikker lægefaglig vurdering.

Det vurderes yderligere fra kommunens side af, at min helbredsmæssige situation er uafklaret og da jeg fortsat er under behandling ved psykiatrisk afdeling, er det ikke muligt at afklare min arbejdsevne. Hvorfor det heller ikke er muligt at at vurdere om der er grundlag for revalidering eller fleksjob?

Hvad tænker I om ovenstående?? Kan det virkelig passe, at de kan spise mig af med den afgørelse når nu psykiatrien vurderer, at jeg kan være klar i løbet af 1 år.

Ps. Har fået HELE 5 dage til at gøre indsigelser i!!!!!!

Håber meget på svar!
Mange hilsner herfra

PS: Jeg har gentagne gange givet udtryk for, at jeg meget gerne vil arbejdsprøves, men kommunen vurderer, at jeg ikke har været i stand til det, da jeg stadig er under behandling (medicin og samtaler/gruppeterapi ambulant).
6791 er ikke logget ind   Besvar med citat