Se enkelt indlæg
Gammel 26-06-2013, 10:36   #5
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mai-ling Se meddelelser
Tak for jeres svar - jeg er godt klar over at en pension vil blive meget svær. Jeg har, da jeg fik diagnoserne slet slet ikke været klar til at se tingene i øjnene. Jeg fik valget - søg pension - eller søg flex... jeg valgte så flex fordi jeg ikke kunne se mig selv som førtidspensionist dengang for 3 år siden. Jeg fylder 51 i år.
Jobcentret lagde ud med 20 timer - og jeg sagde jo bare ja. Startede med at arbejde på kontor i 2 år og så nu som blomsterdekoratør i et halvt år. Er så sygemeldt nu... og uden arbejde igen.
I de 2 1/2 år der er gået, er tingene forværret, og nu her efter min sygemelding, har de bedt om en " status-lægeattest" hvilket de også har fået. Jeg har sagt til dem, at jeg har kunnet mærke tingene er blevet værre og ikke bedre. Jeg sover oftest omkring 2-3 timer hen på dagen, hvilket gør mange ting besværlige og jeg får stort set aldrig lavet de alm. daglige ting. Jeg er træt - træt - træt, og musklerne i arme og ben svigter og bliver " trætte" og ømme så jeg faktisk ikke orker at gå igang med noget. Sådan er de fleste dage. Dertil kommer, at jeg på det seneste samtidig har konstateret, at når jeg tygger min mad, feks. brød og andet, så bliver jeg utroligt øm i kæbemuskler og i halsmusklerne... så som jeg kan se det har det udviklet sig yderligere. Jeg døjer med mit venstre øje, som bliver utroligt træt og øjenlåget vil gerne trække nedad... hvilket generer meget og gør at jeg får hovedpine af det og anstrenger musklerne i ansigtet meget, fordi jeg prøver at kompensere for det venstres øjes " hængeri" så jeg ikke ser så træt ud.... Jeg har stadig børn boende hjemme, og bor alene med dem, så det er lidt svært at få tingene til at hænge sammen. Jeg kan godt bruge hovedet - men bliver ret hurtigt træt. Hvis jeg skal arbejde 15-20 timer om ugen får jeg stort set intet lavet herhjemme, med mindre jeg kan tigge mig til hjælp af diverse venner og bekendte eller børn idet jeg ikke kan klare både støvsugning OG vask af gulv efter hinanden. Dvs. rengøring foregår for mig over en 3-4 dage i korte intervaller.. Når jeg har handlet en dag - får jeg stort set heller intet lavet. Hvis jeg sætter mig i sofaen eller min stol - så er det besværligt at få benene igang og jeg går som om jeg er 95 indtil de kommer lidt mere igang - så går det lidt bedre... men trættes hurtigt. hmmmm tja - jeg kunne blive ved. Men det korte af det lange er, at jeg forsøger at søge den førtidspension. Jeg vil ikke leve resten af mit liv sådan som nu. Jeg fungerer når jeg er på arbejde - resten af tiden IKKE, for da er jeg træt... Jeg vil også kunne bruges bare LIDT når jeg engang bliver bedstemor..... ikke bare sidde i en stol og kigge på mine børnebørn som min egen mormor gjorde... hun havde det samme, og døde også tidligt. De sidste 20 år af hendes liv, sov hun det meste af dagen, og kunne ikke engang passe børnebørnene i nogle timer selvom de var over 5... det vil jeg sørme være ked af at skulle se frem til........................
Held og lykke Mai-ling
Jeg håber det lykkes for dig. Du må meget gerne fortælle herinde hvad der sker..jeg er i næsten samme situation som dig, dog har jeg været i selvfundet virksomhedspraktik i 3x3 t/uge, som jeg heller ikke kunne holde til, men selvfølgelig gennemførte..plejer at sige at jeg er min egen værste fjende, fordi jeg så gerne vil arbejde, men åbenbart ikke kan. Det er jeg så ved at fatte nu..men kors hvor er det svært. Tror min modstand mod pension skyldes at begge mine forældre blev førtidspensionister da de var i 40'erne, og de gik helt i stå..det behøver jo ikke være tilfældet for mig, hvis jeg er obs på det. Men ærgerligt at komme til den konklusion nu, hvor det er nærmest umuligt at få pension, hmm...krydser fingre for dig
Knus Sanne
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat