Se enkelt indlæg
Gammel 12-10-2017, 08:48   #38
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af yoku Se meddelelser
Jeg har luftet ønsket at få en kopi af jobkonsulentens referater om mig, borgeren, hver måned for at læse og sikre mig at alt afspejle realiteten. Med det samme helvede brød løs for jobkonsulenten med følgene bemærkninger: 1) har aldrig mødt en borger som vil læse rapporterne om dem, 2) vi (dvs. jobkonsulenten og sagsbehandleren) arbejder ikke på den måde; 3) det kan ikke passe at borgeren lave rettelse (bemærk ordet "rettelse") i hendes rapporter.
Det skal du slet ikke diskutere med jobkonsulenten. Det er her aktindsigten kommer ind.

Hvis du ikke har fået aktindsigt tidligere, så starter du med, at anmode om fuld aktindsigt (formular findes under "Nyttige links").

Herefter beder du om aktindsigt "siden sidst" hver gang der er sket noget i din sag, f.eks. efter hvert møde.

Sagsbehandlere og jobkonsulenter har notatpligt, og skal dermed skrive i din sag efter hvert møde hvad der er aftalt o.l.

Hvis jobkonsulenten så har skrevet noget du ikke kan genkende, så skriver du din egen opfattelse af mødet, og afleverer det på jobcenteret (mod kvittering), og beder om at få det lagt i sagen.
Samtidig ville jeg klage til jobcenterchefen over, at notaterne i sagen er fejlagtige.

Og hvis/når jobkonsulenten bliver ubehagelig lukker du ørerne, eller også tager du en bisidder med.
Bliver det alt for ubehageligt, så må du anmode om, at din sb eller en anden fra jobcenteret deltager i møderne, for at sikre en ordentlig tone.


Citat:
Oprindeligt indsendt af yoku Se meddelelser
Jobkonsulenten har ikke præsenteret sig selv ud over navn og jobtitlen. Jeg har spurgt om hendes kompetance og rolle i min arbejdsprøvning og svaret kom kort:
" Jeg vil være en flue på væggen".
Jobkonsulenten har tydeligvis misforstået sin opgave, hvis hun tror hun skal være en flue på væggen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af yoku Se meddelelser
Der er også kommet frem at der ikke findes mange muligheder hvor der kan foretages arbejdsprøvning og hensigten lige fra starten er at blive send på et turnus af arbejdsprøvninger som ikke tager hensyn til helbredet (hendes ord). Dvs. Ældre Center: opgaver som at støtte fysisk en ældre (jeg har brug for støtte og gang besvær), strikker, læse bøger, larm og bevægelse omkring mig fra mange mennesker ( med smerter og dårlig psyke er lige sagen for mig). Jeg stillede spørgsmålet hvorfor lederen og mentoren på arbejsprøvningen stedet skal være informeret om min syge historik. Svaret kom: at der skal forklares til lederen hvorfor jeg skal have en bestem stol eller bord for at skåne min hverdag på stedet.
Uanset hvad du bliver sendt ud i, så husk, du kan ikke mere end du kan
, og din fornemmeste opgave er at passe på dig selv.

Citat:
Oprindeligt indsendt af yoku Se meddelelser
Jeg føler meget forvirret og vil sætte pris på en beskrivelse om hvordan en korrekt arbejdsprøvning er foretaget.
Jeg har ikke tid lige nu, men senere vil jeg beskrive min sidste afprøvning, som blev fulgt af en super dejlig jobkonsulent.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat