Se enkelt indlæg
Gammel 07-02-2014, 19:12   #15
MissF
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2014
Lokation: Tårnby (2770 Kastrup)
Indlæg: 12
Styrke: 11
MissF er ny på vejen
Smile

Svar til pphmw - kan godt forstå din skepsis/hvorfor

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Hvorfor?

Kære MissF

Hvorfor begynder mit første råd med overskriften "Jeg kan godt forstå din skepsis.." underforstået kontakt til Liaison klinikken?

Jeg har ikke den fulde viden om klinikken og deres arbejde eller metoder.

Jeg har ikke den fulde viden om Per Flink`s metoder.

Jeg har ikke den fulde viden om eksempelvis Vibeke Manniche, lægekonsulent.

Jeg er ikke hverken læge eller anden sundhedsperson, så der er rigtig meget, som jeg ikke har viden om.

Men jeg har min sunde fornuft og iagttagelsesevne samt et langt livs erfaring,som patient i det sociale-og sundhedssystem, hvor der findes et stort antal professionelle læger, sygeplejersker, psykologer og psykiatere.

Men der findes også et antal af ovenstående, som efter mine erfaringer ikke evner at lytte til deres patienter, med store konsekvenser for den patient, som ikke evner at stoppe op og forlange svar, på fornuftige spørgsmål.

Jeg har været henvist til Liaison klinikken på Bispebjerg, udelukkende fordi at lægerne ikke kunne forstå mine alvorlige symptomer, som ikke stod i deres "kloge" bøger. Så måtte der findes en forklaring i det psykiske.

Jeg var til konsultation een gang, ved en kvindelig psykiater, som nægtede min kone adgang til vores samtale.

Jeg er flymekaniker og har siden min barndom været særdeles tilfreds med at være beskidt.

Jeg blev mødt med følgende spørgsmål:

Hvor tit vasker du hænder?

Er du bange for at dø?

Er du bange for at få kræft?
(jeg er den eneste overlevende i familien pga familiær tyktarmskræft, som jeg går til kontrol med)

Undersøger du din afføring efter toiletbesøg?

Når du har låst en dør, går du så tilbage og kontrollerer om du nu også har låst døren? ( jeg er flymekaniker og kontrolmester gennem et lagt arbejdsliv)

Vil du have nervemedicin skrevet ud nu?

På dette tidspunkt havde jeg været indlagt på Sclerose- og Dystoni afdelingen gennem længere tid, for mistanke om Dystoni (som kan være medicinudløst) og afprøvet alt relevant medicin, herunder Bachlofen og forslag om indoperation af Baclofen-pumpe, uden succes. Tværtimod til stor skade for mit helbred.

Denne viden tager jeg som naturligt, at klinikken havde læst sig til, i min halve meter tykke journal, før de tilbyder mig yderligere psykofarmaka?????

Psykofarmaka, som jeg naturligvis ikke hverken ønskede eller søgte imod, fordi mit liv var totalt ødelagt pga operation af 2 diskusprolapser og een som ikke kunne opereres, "Sudden Deafness" hvor jeg kun har et balancecenter tilbage samt ødelagt autonomt nervesystem i højre side, med store spasmer til følge. Siddende i en kørestol med max Metadon uden evne til at gå eller tørre mig i r...., sygeplejerske 3 x i døgnet for Morfin injektion.

Med 3 alvorlige fysiske diagnoser forlod jeg klinikken grædende af raseri over en nedværdigende behandling og afslog videre aftaler.

Det var min oplevelse af Liaison-klinikken på Bispebjerg hospital.

Men tilbage til din situation, som din praktiserende læge har bragt dig i.

Efter min erfaring mangler din læge viden om, hvordan kommunernes embedsmænd gransker hvert et lille komma, i borgernes journaler, til egen vindings skyld. Hvor og hvordan kan vi fratage en borgers sygedagpenge etc etc. Læs på K10, så opdager man hvad der menes.

Jeg råder dig til at kontakte Liaison klinikken, skriftligt og spørge ind til om det er et krav at borgeren skal godkende en henvisning til behandling. Du nævner intet andet end hvad jeg beder dig om.

Hvis du går ind på klinikkens hjemmeside, som er ved at blive revideret pt, nævnes der at en henvisning skal godkendes af borgeren/patienten:


http://www.psykiatri-regionh.dk/menu...ikker/Liaison/

Henvisning bør indeholde:

problemstilling/diagnose
Resumé af sygehistorie og undersøgelser
Oplysning om behov for tolk
Oplysning om behov for kørsel
Patientens accept af henvisningen

Hvilken juridisk mulighed har vi, som patienter, for at nægte et deltage i en behandling, som vi ikke kender og som vi er utrygge ved.?

Det skal der findes svar på!

Jeg ville endnu engang tage kontakt til den liberale praktiserende læge og gentage min frygt og konsekvenser, for påbegyndelse af en behandling ved Liaison-klinikken. Spørge ind til om din manglende lyst til, at accepterer hans henvisning.

Ja, jeg har fået ødelagt mange nerver, både i ryg, mave og hele ridebukse området og er i dag en glad §4 patient, som har en særdeles professionel praktiserende læge, der i samarbejde med Sundhedsstyrelse og embedslægen styrer min smertedækning, således at politiet kan forny mit kørekort hver 12de måned, til min invalidebil ..... trods indtagelse af Morfin i mindre mængder.

Lyt til Vovses råd om fodzoneterapi imod din mave. Jeg har stor glæde af det også til min lille sidegevinst med tinnitus i hele hovedet pga "Sudden Deafness" og en Meniere, som giver anfald, som Fanden har skabt i vrede.

Jeg fik mit liv tilbage, da jeg, som sidste mulighed, påbegyndte min optræning ved http://ofeldt.dk/ på en vederlagsfri henvisning pga min Dystonia, som mange andre patienter med alvorlige diagnoser, sclerose, muskelsvind, lammelser, stivgørende rygge, muskelskørhed, tetra- og paraplegikere ect.

Bedste hilsner

Peter

Jeg stiller spørgsmål til Liaison-klinikken

Kære MissF

Jeg stiller disse spørgsmål, for ikke at gøre det mere besværligt for dig.


Kære Peter La Cure. Liaison-klinikken

I forbindelse med, at ens praktiserende læge ønsker, som et behandlingstilbud, at henvise en patient til vurdering ved Liaison-klinikken, nævner I på jeres hjemmeside at I ønsker borgerens accept af henvisningen.

Hvordan kan denne accept beskrives?

Er det en garantiforskrift der giver borgeren juridisk ret til, at afslå en sådan henvisning?

Hvis borgeren har fysiske diagnoser og er begrundet nervøs for at få en psykisk uvedkommende diagnose vedhæftet, endsige bare nævnt, i sin kommunale journal.

Det er jo en kendsgerning, at kommunernes embedsfolk er særdeles kreative i fortolkningen af patienternes journaler, for at dels udskyde en afgørelse eller give afslag på en given ansøgning om hjælp samt tildele borgeren uvedkommende behandlingsmuligheder.

Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen, har netop i disse dage forhindret tvungen behandling, for som tidligere at forhindre, at borgerens forsørgelsesgrundlag bliver fjernet, hvis et givent "behandlingstilbud" ikke ønskes.

Hvis Liaison klinikken modtager en henvisning, uden patientens samtykke, hvordan reagerer Liaison-klinikken så på den situation? S.U.

Hvilken juridisk mulighed har patienten for at afslå behandling ved Liaison-klinikken? S.U.

Med venlig hilsen

Peter

Jeg vender tilbage når jeg har modtaget svar fra Liaison-klinikken
Hej Peter,

Må jeg først sige, at jeg er virkelig ked af at høre det du har været igennem, det er uværdigt. Godt at du har en god læge nu - men du kunne have været meget foruden!

Sig til hvis du vil være interesseret i, at høre mere om aktiv kropshjælp en dag. Min mors nervecenter i ryggen var ødelagt, hun var ikke smertestillet trods store mængder morfin.

Anyway - var jeg for træt i nat SA jeg læste din besked, eller har du tilføjet noget til svar? I hvert fald, så har jeg selv netop skrevet til Liaison i Århus omkring krav til accept af henvisning.
Jeg beklager!

Jeg er meget glad for at du skrev til Bispebjerg, det er stort at du vil bruge dine få ressourcer på det, tak!
Jeg er meget spændt på svar.

Min bekymring kan være, at de vil ane en "smule" modvilje i din mail, og måske svare i forhold til det - men lad os nu se

Jeg kommer dog stadig tilbage til et andet problem. Min chance for forsikring for tab af erhvervsevne igennem pension. De får jo aktindsigt hos jb, og uanset om jeg kan sige nej eller ej iht. Mette Frederiksen ( leder stadig efter hvor jeg kan se dette gælder endegyldigt :-) ), så vil forsikring vel kunne sige, at alle behandlingstilbud ikke er oprømt, før jeg deltager på Liaison klinik, eller?

Hvis jeg får ret i, at læge ikke kan henvise mod minä vilje, kan jeg så bede om, at ny gh udfyldes, eller at der ses bort fra dette i min sag?
Kan jeg få det slettet i jb?

Peter, god weekend, tak for din store indsats - det føles som om jeg har fået en god fælle mod dette mærkelige system jeg er røget ind i. Du og alle herinde er meget hjælpsomme!

MissF

Svar til kiwimor - gruppen migræne og mig

Citat:
Oprindeligt indsendt af kiwimor Se meddelelser
Hvis jeg var dig ville jeg melde mig ind i fb gruppen migræne og mig .. der har funktionel lidelse mht til migræne lige Været oppe og der er en der hedder Anne der har helt styr på det
Hej Kiwimor,

Jeg kigger på siden og vender tilbage - tusind tak!

MissF
MissF er ikke logget ind   Besvar med citat