Se enkelt indlæg
Gammel 29-08-2013, 15:11   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Senna Se meddelelser

Jeg har fået at vide af konsulenten, at min ledighedsydelse vil falde efter en periode på højeste ydelse.

Er der en her der ved hvor længe man kan modtage højeste ledighedsydelse, og hvad falder den til?

Under alle omstændigheder har jeg fået oplyst at ydelsen falder når jeg fylder 60,5 år.
Er dette rigtigt? ....og hvorfor lige 60,5 år? Selv er jeg først berettiget til efterløn senere end 60,5 år.

Jeg indbetaler til efterløn, eller det der svarer til dette som flexjobber.
Hvor meget får man udbetalt i efterløn?
Jeg har en privattagnet invalidepension som jeg får udbetalt sideløbende med ledighedsydelsen.
Kan kommunen trække noget fra for den, hvis jeg går på efterløn?
Jeg synes ærligt talt, at det er alt for galt, at en konsulent (som "anden aktør") skal begynde at fortælle dig om dit og dat, som slet ikke er en del af deres job, og det de siger, slet ikke er rigtigt. Bed om at få det på skrift, hvad loven siger - evt. til en anden gang, de fortæller noget...

Der er flere tråde herinde på K10 om fleksydelse (efterløn) - også lovgivningen, som nogen bla. mig har sat ind/linket til. Og man fortsætter med at modtage ledighedsydelse 6 måneder efter, man har nået fleksydelsesalderen.

Jeg linker lige til en gældende lovgivning, hvor der bla. nævnes noget om modregning i fleksydelse til en af de spørgsmål, som du har stillet (se § 68):
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=152788#Kap3
curls er ikke logget ind   Besvar med citat