Se enkelt indlæg
Gammel 15-12-2008, 00:03   #29
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Satans også du er førtidspensionist Web, du ville have været meget bedre end Hjorten til posten!!! Selv din hjemmeside kan rumme alle....og alle meninger.

Bare rolig Razmo, jeg kaster heller ikke håndklædet i ringen, ligesom jeg heller ikke udtrykker ønske om varig kontanthjælp på kommunen.
De skal bare ikke tro jeg er grisk og ser penionen som en guldgruppe, for jeg er bedøvende ligeglad med pengene, jeg vil bare have fred. De holder jo fandeme på de pensioner som var det døren til himmerriget, og selv BT's debattører ser FTP som syges førsøg på at spinde uberettiget guld...

Men selvfølgelig skal vi slås og kæmpe for vores ret til at få det vi er berettiget til, og vi er berettiget til FTP indtil det modsatte er bevist.
Nej det handler ikke om penge... i hvert fald ikke for mig... jeg har også gået 20 år på den sats kontanthjælp er, og det er nok sværere for dem der har været vandt til villa volvo og vovhund.

Men kontanthjælpssats ER stadigvæk for lille en ydelse til at man kan leve et anstændigt liv i mine øjne... der skal ikke mange ekstra faste udgifter til før end det løb er kørt... blot noget ekstra gæld, så er løbet meget nemt kørt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Xeva Se meddelelser
Helenekr
Amen det kan da ikke passe. Hvor bliver jeg skræmt fra vid og sans over historier som din. 34 arbejdsprøvninger? Ingen fuldført! 21 åe på kontanthjælp? hvordan kan det lade sig gøre? Vil du ikke give lov til, at >Hjorten ser dit indlæg, eller skriv til ham...jeg vil så gerne se hans svar, når han nu siger, at han ikke vil tvinge depressive i arbejdsprøvning!!!!Det er jo formålsløst og uværdigt over alle grænser, det du er ude i!!!
Jeg sender et stort knus til dig.(og alle andre men lignende historier herinde)
Eva
Vi er nu flere der har sidet over 20 år på kontanthjælp... og jeg kender flere andre. Der er mange årsager til at det kan lade sig gøre. Nogle (som i mit tilfælde) render rundt på kontanthjælp i årevis fordi vi har udiagnosticerede syndromer som Asperger Syndrom, AD/HD, ADD osv... det kan være svært at se med det blotte øje, og opfattes nok nemt som dovenskab, stædighed osv.

Jeg tror mange med disse handicaps render rundt en evighed på kontanthjælp, og nok mesdt fordi socialrådgiverne ikke ind til nu har lært hvordan man spotter disse syndromer. Der burde være en klokke der ringer, når der er gået et vidst stykke tid, og en psykiatrisk udredning sat i værk for at finde årsagen. Problemet med det er blot, at udredninger koster penge. Blev der sat tidligere ind i disse tilfælde, kunne man meget nemmere undgå, at folk falder udenfor arb. markedet inden de er kørt i sænk med Stress, Depression og angst som er typpiske følgelidelser i disse tilfælde.

Dette er blot en enkelt situation der kan fosage 20+ år på kontanthjælp... andre muligheder er den indlysende kassetænkning. Der skal ikek meget mere end en modarbejdende/udspekuleret socialrådgiver med trang til kassetænkning/fordomme før end løbet er kørt for både ledige og syge borgere.

Hvad der så undrer mig mest er, at når man ENDELIG får taget sagen i egen hånd, og hamrer i bordet og kræver sig afklaret... så ikke engang DER kommer man nogen steder, for så skal man til at kæmpe med et enormt tungt afklarings-system der i bund og grund opfatter dig som luddoven og arbejdssky, lige til du har bevist modsat ved at hive dig igennem alt det du ikke KAN klare... for at bevise du ikke KAN klare det. Alt dette tager også tid.

Jeg ser ADSKILLIGE helt åbenlyse sager, som bare ingensteder kommer... også selv om man tydeligt kan se at det aldrig vil ske at personen kommer i arbejde. Bare det at man ikke tager hensyn til arbejdsmarkedets "konjukturer" synes jeg er dybt godnat... hvad nytter det at visitere til fleksjob, når arbejdsgiverne ikke engang gider tage de 25% ledige der har været imens der var arb. nok, og de skreg på hænder?

Og hvordan ser fremtiden ud for alle dem visiteret til fleksjob, men som er ledige og fik kontanthjælp inden de blev visiteret? ... de kan se frem til kriseperiode på flere år, på en ydelse der svarer til kontanthjælp... altså fattigdomssats, uden udsigt til arbejde.

Det kan godt ske, at 80'ernes førtidspensioner har skræmt politikerne, da de blev smidt i nakken på borgere der nemt kunne arb. i fleksjob, men at man ligefrem er løbet helt over i den modsatte boldgade synes jeg er forrykt.

Der burde være et maksimum på antallet af arb. prøvninger man kan tillade sig at smide borgere igennem, der bør være regler om, at socialrådgivere SKAL tage hensyn til læger, psykologer og psykiateres vurderinger. Alle visiteret til fleksjob bør have ledighedsydelse fra de er visiteret, lige gyldigt HVILKEN sats de var på inden.

Det handler kort og godt om at give kommunerne både incitamenter, men også lovpligtigt pres til at afklare borgere så HURTIGT som muligt, og uden at det gør forskel i deres økonomi om de vælger arbejde, fleks eller førtidspension.

Det skal ALDRIG være et spørgsmål om økonomi, arbejdsmarkedets konjukturer eller fordomme der afgør tilkendelser af disse ydelser. Når det er på plads, så vil disse 20+ årige sager begynde at rasle væk.

Sidst redigeret af Webmaster; 15-12-2008 kl. 02:12. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...man kan sagtens svarer flere i samme indlæg...
  Besvar med citat