Se enkelt indlæg
Gammel 21-12-2010, 23:49   #234
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Kære Peter

Jeg ved godt, at der er forskel på kommunens egen tilsyn og statsforvaltningens tilsyn er. Tror du har misforstået, hvor jeg ville hen....

Kommunalbestyrelsens tilsyn med deres egne arbejdsprocedurer i kommunen har ikke noget med ombudsmanden at gøre, ved ikke, hvad du henviser til. De to links du har sat ind i #233 fortæller netop, at kommunalbestyrelsen i enhver kommune har ansvaret.

Ang. at statsforvaltningernes tilsyn ikke er en klageinstans i enkeltsager - Det er jeg udmærket klar over. Jeg har ikke snakket om borgernes rettigheder i klagesager. Det har du misforstået så. Kommunalbestyrelsens tilsyn med egne opgaver i kommunens forvaltninger har ikke noget med borgerens klageadgang at gøre. Borgernes klageadgang i en afgørelse er f.eks. til nævnene og det uafhængige nævn som f.eks. naturklagenævnet. (det ligger jo ikke i statsforvaltningen). Kommunalbestyrelsens tilsyn med deres egen kommune er nemlig mange ting, som de fører kontrol med. Stikprøvekontrol, revision, kontrol med forskellige tilbud, kontrakter osv. osv...

Det er her, jeg blot har prøvet at fortælle dig, at kommunen så sandelig nogle steder kontrollerer selv, hvordan det går med sagsbehandlingstidsfristerne. Tro det eller ej. For det var bare det, jeg ville sige, at det har kommunen gjort på min arbejdsplads – netop at kontrollere, hvordan det gik med at overholde sagsbehandlingstiden........... Det var det eneste, jeg ville sige – ikke andet.... Du behøver ikke fortælle mig, hvad retssikkerhedsloven § 3 stk. 2 betyder. Det er allerede en del af mit arbejde hver dag....

Sov godt ikk...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat