Se enkelt indlæg
Gammel 08-07-2018, 10:50   #63
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Begynder Se meddelelser
Jeg oplever forsat at blive ringet op, selvom jeg har frabedt mig det og at min sag bliver trukket i unødig langdrag.
Skriv en klage til jobcenterchefen, og tag dette punkt med.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Begynder Se meddelelser
Virksomhedspraktikken gik heller ikke som planlagt. Virksomhedskonsulenten havde aftalt med virksomheden, at jeg skulle starte klokken 14 og til mig havde hun skrevet klokken 9.30.
Så jeg møder op klokken 9.30 og får en lang snak med en fra bestyrelsen, som fortæller at der mangler forsikring på mig som virksomhedspraktikant.
Endnu et punkt, der skal med i klagen til jobcenterchefen.

Forud for en praktik plejer der, at blive lavet nogle papirer, hvoraf det bl.a. fremgår hvad formålet med praktikken er, og disse papirer underskrives også af praktikstedet, netop for at være dækket ind med forsikring.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Begynder Se meddelelser
Jeg skrev derfor til jobkonsulenten om virksomheden kunne godkendes som praktiksted da der ikke var nogen lønnet medarbejder, at forsikringspapirerne ikke var i orden, de jobfunktioner jeg var stillet i udsigt jvnf. Min plan var der ikke, at det var en ung mand som skulle vurdere/følge mig. Han har ikke nogen erhvervserfaring og skal kun være i virksomheden i tre måneder for derefter at skulle ud at rejse. Jobkonsulenten mødte mig med larmende tavshed.
I klagen til jobcenterchefen bør du tage med, at du ikke får svar på dine henvendelser.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Begynder Se meddelelser
Det er også min oplevelse, mine diagnoser som er blevet registreret efter jeg søgte om et fleksjob bliver ignoreret. Jeg har siden jeg ansøgte om et fleksjob fået flere og flere diagnoser. Jeg har tinitus og min hørelse er markant nedsat på begge ører, hvilket gør jeg er berettiget til høreapparat. Derudover har jeg i sidste uge fået konstateret at mit blodtryk er alt for højt.
Det bedste du kan gøre er, at skaffe papirer på dine helbredsproblemer, f.eks. fra egen læge eller speciallæge, og så aflevere kopi af dem på kommunen, og selvfølgelig mod kvittering.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Begynder Se meddelelser
Tiden er kommet til en fornyet aktindsigt. Hvilket jeg vil søge.
Der er et par ting du kan gøre i et forsøg på, at få din sag på rette spor.

Den ene er, at hver gang der sker noget i din sag, f.eks. efter hvert møde, så beder du om aktindsigt "siden sidst", med dato for din seneste aktindsigt.

Jeg gjorde det, at hver gang jeg skulle til møde på kommunen, så udfyldte jeg formularen hjemmefra, og når jeg forlod mødet, så afleverede jeg formularen ved skranken, og bad om kvittering for modtagelse.

På den måde ved kommunen, at du følger med i hvad der sker.

Den anden ting er, at klage hver eneste gang sagsbehandler eller jobkonsulent træder ved siden af, f.eks. ved manglende svar.

Første gang jeg selv klagede over manglende svar gjorde jeg det efter en uge, og fik svar fra jobcenterchefen, at sagsbehandleren havde en svarfrist på 14 dage. Jamen, så blev jeg da det klogere.
Og skrev en ny klage få dage efter, for svaret udeblev stadig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat