Se enkelt indlæg
Gammel 08-06-2010, 11:08   #8
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Huldra.

Jeg vil også på det kraftigste råde dig til at træne. Din kropsholdning er påvirket af dine forandringer i ryggen. Derfor skal du, på grund af tyngdekraften, bruge mange flere kræfter på at holde dig i oprejst stilling, end en person med rygsøjlen på rette plads. Det slider for meget og forkert på hele kroppen, også de indre organer.

En dygtig behandler/bevægelseslærer vil kunne vejlede dig i at øge udholdenheden i dit eget levende muskelkorset. Det samme, som hansemand kalder "kassen". Måske kan du også rette lidt op på "stakittet", eller i det mindste standse udviklingen. Af en eller anden grund trækker tyngdekraften lige meget i os, uanset alder.

Jeg er selv påvirket af dårlig holdning efter et piskesmæld for 20 år siden, og har oplevet på egen krop, hvordan jeg skulle bruge flere og flere kræfter på ganske almindelige hverdagsting.

Efter at jeg, gennem træning, har fået mere udholdenhed i det inderste stabiliserende muskellag, er alting blevet meget lettere.

Håber, du har mod på at gå i gang. Det er ikke noget, du bliver helbredt af, men din livskvalitet forbedres i takt med, at du bliver bevidst om, hvordan kroppen hænger sammen, og at du har indflydelse på, hvor meget du vil slides i fremtiden.

Jørgine på en næsten solskinsdag.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat