Se enkelt indlæg
Gammel 14-07-2014, 13:22   #251
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Esbjerg, Værn mod svigt i børnesager er først klar i 2015 Indland.

http://www.jyllands-posten.dk/protec...t-klar-i-2015/

"I denne uge blev Esbjerg Kommune udsat for voldsom kritik for dens mangelfulde sagsbehandling i endnu en børnesag. Efter at have modtaget hele 11 underretninger fra politi, skole og borgere om et vanrøgtet søskendepar, reagerede kommunen først, da en 9-årig dreng blev indlagt på hospitalet med en promille på ca. 2,50.

Men den handlingsplan, der netop skal sikre, at lignende fejl i sagsbehandlingen ikke sker fremover, er først færdig implementeret i 2015. Det forklarer formanden for Børn & Familie i Esbjerg Kommune, Diana Mose Olsen (SF)."

Min kommentar:

Hvis ikke problemstillingen er vanskelig, ser det ud til at man virkelig gør sig anstrengelser for at det skal være svært.

Hvis Politi, pædagoger, lærer eller andre ansvarlige medborger anmelder sin bekymring for børn, over for en kommune. Enten telefonisk, (ikke anbefalelsesværdigt) eller skriftligt med foto-dokumentation, må vi da for pokker regne med, at en sådan henvendelse straks afleveres til en socialrådgiver, som nu skal have ANSVARET for denne anmeldelse.

Anmeldelse skal vel ikke bare forsvinde eller lægges på et skrivebord, hvor personen er på ferie?

Hvor svært kan det være, at oprette een indgang til kommunen, nøjagtig med samme nidkærhed, som at anmelde en anonym anmeldelse om mistanke om socialt bedrageri?

Een eller flere navngivne medarbejdere, helst en faguddannet socialrådgiver, skal have ansvaret for disse anmeldelser.

Indtil sagen overgår til den der skal vurderer og afgøre om der skal indledes en §50 undersøgelse.

http://www.tvangsfjernelser.dk/par50.html

En anmeldelse om børn i knibe, skal altid have en navngiven person i kommunen, som har ANSVARET.

Hvor svært kan det være? S.U.

Og lad os lige mindes den pris nogle af vores børn betaler nu og i al fremtid:

Læs artiklen: "Børnemishandling er byrådenes ansvar."

Tønder-sagen.
Rebild-sagen.
Brønderslev-sagen.
Ny Brønderslev-sag
Mern-sagen.
Esbjerg-sagen.
Ny Esbjerg-sag

Hvor nye regler endnu ikke er implementeret

Samtidig med, at hvis du ønsker at anmelde mistanke om socialt bedrageri, ja, så er vi hurtige, effektive, kreative og med få klik er sagen afleveret til "Udbetaling Danmark" som vurderer hurtigt.

https://www.borger.dk/Sider/handling...f-520a215712ea

Som nu i løbet af sekunder kontakter flyselskaber, Skat, banker, busselskaber ja alle der der kan være med til at løse problemet.

Samtidig med at ingen af de 98 kommune vil på noget tidspunk godkende bygning af et kolonihus, uden at de har dokumentation med underskrift på, at det er en AUT-kloakmester der garanterer for at kloakrør der afleder vores menneskelige efterladenskaber, er nedlagt iht Bygningsreglementet.

Det kan vi finde ud af.

Men, når det drejer sig om udsatte børn, skal vi bruge år på, at implementerer regler og love som Karen Hækkerup solgte i offentligheden med fast stemme, at nu var det slut med disse ulykkelige børnesager.


Hilsen Peter

Bilag.

Hvad sagde folketingspolitikerne til hinanden, den dag i 2013 under førstebehandlingen af nye tider for børn?

L 181 Forslag til lov om ændring af lov om social service.

(Beskyttelse af børn og unge mod overgreb m.v).

Af Social- og integrationsminister
Karen Hækkerup (S)

http://www.ft.dk/samling/20121/lovfo...m?startItem=-1

"Når vi sidder og kigger hinanden i øjnene hen over bordet, er det også, at vi kan finde hinanden, og at samtlige Folketingets partier lægger alt til side og kun har ét fokus, nemlig hvordan vi i fællesskab sørger for at få lavet en aftale, der holder, og som hjælper. Det vil jeg bare sige alle tak for. Jeg er stolt af, at det er lykkedes at samle alle om den her indsats. Alle har bidraget med spørgsmål og ideer. Vi har et fælles ejerskab til den her lovgivning, og vi har et fælles ejerskab til også at følge op på den.

En af de ting, som tidligere ordførere har været inde på, har jo været, at man i mange år har arbejdet på at løfte og rette op på børneområdet, fordi den sagsbehandling, der har været i kommunerne, ikke har været tilstrækkelig. Den hjælp, børn og familier har fået, har ikke været god nok. Man har vedtaget lovgivning, og alligevel er den ikke blevet implementeret, og der har været det ene og det andet.

Det har vi jo i fællesskab taget konsekvensen af med det her nye lovforslag, fordi vi bl.a. sørger for, at Ankestyrelsen skal følge op på implementeringen. Vi ændrer den måde, kommunerne skal lave deres indsats på, så de eksempelvis efteruddanner sig samlet og løfter. Vi har haft fokus på barnets rettigheder; på de fagligheder, der skal være i spil, når man skal give den rigtige indsats; på hastigheden, hvormed det er vigtigt at en underretning bliver kigget på; at der skal være systematik i den måde, som kommunerne arbejder med de her sager på.

Så uden at gennemgå lovforslaget fra A til Z vil jeg bare slutte af med endnu en gang at sige, at vi har siddet med hinanden i rigtig, rigtig mange timer, og det vil jeg igen sige tak for. Og så vil jeg love, at vi kommer til at bruge endnu flere timer, for vi følger det her til dørs, og det gør vi i fællesskab. Det her skal implementeres, det her skal lykkes. Det skal vi, der er herinde, tage ansvar for i fællesskab, og det gør vi, for det fortjener ungerne. Og vi har alle sammen indtil videre vist, at vi også er i stand til at levere det. Så tak for et rigtig godt samarbejde om L 181. Jeg glæder mig til, at vi følger det til dørs, for den her indsats kan kun blive bedre, og det bliver den, når vi gør det i fællesskab. Tak."

Sidst redigeret af phhmw; 14-07-2014 kl. 16:12.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat