Se enkelt indlæg
Gammel 28-05-2011, 00:21   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Velkommen til k10, super side *ss*

Du giver mig helt lyst til at fortælle dig en lille historie.

En ungkarl, her fra min lille by, en lidt speciel mand, men samtidig, har man ikke kendt ham længe før man fanger at han er et følsomt gemyt, og en af dem som kun vil sine medmennesker deres bedste.
Han har det ret svært med de der damer, og det hjalp bestemt ikke at han blev FP´er (fysisk ikke psykisk) til del fordi han burede sig selv inde pga forestillingen om fordommene, så han begyndte kun at se de mennesker han havde kendt længe.

Skæbnen vil så at han en nat bliver vækket af hans kat som slikker ham i hovedet, først vifter han kræ´et væk,+ den kommer tilbage og han opdager en underlig lyd, og vågner derfor op... huset står i lys luge, kan kunne ikke nå at rede noget som helst, og måtte kravle ud af soveværelses vinduet. Da brandfolkene ankommer 7 min senere er der virkelig kun de bærende væge tilbage.

Han finder så en lejlighed i nabobyen, hvor han stærkt plaget af en dep, flytter ind. Nabokonen "fanger" hans tilstand, og nægter at lade ham slippe, hun er ret vedholden, og møg irriterende, klart han vil jo helst have lov at være i fred, og da slet ikke fortælle nogen at han er FP´er.
Med tiden går det op for ham at hun går hjemme, og langsomt, begynder han at åbne op.

Denne dame har det faktisk som han, og er bange for fordommene, hun er FP´er på psyken, og har hørt lidt af vært også fra hendes egen familie, så de her 2 dejlige mennesker har til fælles at de har svært ved at stole på andre, finder de så ud af med tiden.

Det er nu 4 år siden huset brændte og til efteråret skal de giftes, med den super dejlige sideeffekt at damen, som ellers var MEGET syg, er på vej ud af medicinen og er begyndt at tur at åbne sig op over for fremmede, hun er begyndt at stole på at hun ER noget værd, lige meget hvad andre tænker og siger. Og han er begyndt at ture begå sig blandt andre, nu ser vi ham igen i byen, som et aktivt ansigt, akkurat som før han blev FP´er, dog knap så meget, men nu har han jo også hans dejlige kæreste og hendes (ikke hjemmeboende, hendes valg) børn at bruge hans tid på.

Så når det ser aller aller stortest ud, kan det hele vende til livets lykke, for naturligvis er DU noget værd, du er født akkurat lige så nøgen som alle andre der er bare nogle mennesker som er opdraget til at tro de er født med tøj på kroppen, gæt hvilket menneske der har det mest givtige liv??

Jeg ved godt hvad jeg helst vil, det arbejdsliv jeg havde hvor jeg så ned på dem som ikke gad arbejde, eller det jeg har nu, hvor mennesker ligger for mine fødder på en helt anden og langt mere åben måde... jeg ved godt hvilket liv der er det mest givtige, og det er det jeg har nu... jeg vil hellere leve med fordommene (og forsøge at bekæmpe dem, jeg er ADHD´er) og have det meget mere forståelse og respekt for andres liv, især de svageste... mit hjerte banker på en HELT anden og langt mere åben måde.

Jeg håber du når lige så langt som jeg, en gang, om det så er din natur der byder dig at få vendt tingene, som det har været for mig, eller om det er det at opleve at et andet menneske er hamrende ligeglad, som bare elsker dig som du er på godt og ondt, som med min bekendte, eller om det er noget helt 3.
For en ting er sikkert du er lige så god og meget værd som alle andre, og mere værd end dem med fordommene fordi du er klogere og derfor ved bedre.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat