Se enkelt indlæg
Gammel 05-08-2014, 08:40   #12
Purple
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2014
Indlæg: 31
Styrke: 10
Purple er ny på vejen
Super, det er dejligt at vide. Så gør jeg intet forkert ved at gøre det jo

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er fuldt ud lovligt at optage for alle....når man selv deltager i mødet, samtalen osv...og man behøver ikke at oplyse det..



Se her https://www.retsinformation.dk/Forms...d=164192#Kap27
Da jeg boede selv var det sådan det var, altså at mit hjem lignede noget der var løgn ved det antal af timer jeg havde før (ikke fuldtids) - Det kommer dog ikke bare sådan lige til at ligne noget der er løgn mere, da jeg bor sammen med en meget struktureret kæreste. Det betyder dog ikke at han laver det hele, slet ikke - men jeg "tvinges" til det på en eller anden måde samvittighedsmæssigt fordi jeg ikke kan byde ham det, da han ellers blive helt enormt stresset over det... det betyder, at jeg bruger meget energi på det både mentalt og fysisk - tiltrods for at jeg skåner mig selv så meget det overhovedet er muligt.

Jeg er allerede kendt i systemet, da jeg har fået tilkendt handicaptillæg til min SU i hele tidsperioden af den uddannelse jeg er i gang med, så de er klar over, at der er nogle problematikker som gør, at jeg ikke kan fungere på lige vilkår med andre normalt fungerende.

Det ville være et meget stort skridt for mig at bede om hjælp i hjemmet.... sådan som i... "du er handicappet-skridt", og det har jeg det virkelig svært med... som i meget meget svært...

Vil jo absolut helst, at jeg kan få en så almindelig hverdag som muligt, uden tiltag der forstærker min egen følelse af at "falde uden for det normale" - og den følelse vil i min optik ikke blive bedre af at få en støtte i hjemmet. Som det er nu går det okay, - men jeg arbejder så heller ikke lige nu.. og der var klart blive en forskel når jeg skal ud i arbejdsprøvningerne... Men plejer man ikke at sige, at ens privatliv skal hænge sammen, samtidig med arbejdsprøvningerne også? Ellers er det ikke det realistiske billede jo?

Det betyder vel i realiteten at jeg skal kunne varetage så vidt muligt halvdelen her i hjemmet, - kunne være "papmor" for min kærestes børn og samtidig kunne hænge sammen som menneske?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Hvis dit hjem kommer til at ligne noget der er løgn, når du arbejder få timer... så bør du allerede nu søge om noget støtte i hjemmet... det vil oven i købet tale godt for din videre sag, idet du så "allerede" er kendt i kommunen, i forhold til at have brug for støtte.
Er der nogen herinde som kan hjælpe mig med det økonomiske i det her...?

Det er sådan, at jeg som jeg har skrevet tidligere, vil komme til at gå ind i en sag med kommunen om få uger.

Jeg bor sammen med min kæreste, og han tjener en vis sum penge, og efter hvad jeg er informeret om, så vil det komme til at betyde rigtig meget for min egen økonomi.

Er der nogen herinde, som kan fortælle mig, om det vil betyde, at jeg i hele det tidsrum en sag med arbejdsprøvning og rettelse mod fleksjob vil tage, vil betyde at jeg ingen personlig indtægt kan/vil få overhovedet?

Det er noget med at reglerne er en ting resten af 2014 - og en anden regel fra 2015 og frem, ikk?

Vi er ikke gift til info, men efter jeg har hørt, så har det ikke længere nogen relevans?

Er der nogen regler for hvor lang tid sådan en sag må køre? Hvor mange arbejdsprøvninger jeg skal ud i eller lignende? Har hørt fra flere, at sådanne sager kan tage alt fra mellem 1 år og op til 15 år... vil det betyde, at jeg risikerer ingen indtægt at have personligt i alle de år, såfremt jeg bor sammen med min kæreste?
Purple er ikke logget ind   Besvar med citat