Se enkelt indlæg
Gammel 30-11-2009, 15:47   #18
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sommerkys Se meddelelser
Fodpleje kan jeg ikke mere selv udføre pga. dårlige hænder og fordi jeg ikke kan sidde i den akavet stilling det er, at ordne fødder på sig selv, men måske der findes et hjælpemiddel til sådanne ting!!!
Man kan ikke kræve at en samlever løser opgaver af intim karakter og her falder fodpleje ind under. Der er flere afgørelser på at hjælp fra familien ikke betyder at behovet er ubetydeligt.
Så hvis man ikke selv er i stand til at klare sine egne fødder, så skal der søges tilskud via § 100 til fodpleje. Begrundelse: hjemmeplejen må ikke udføre det og kommunen kan ikke kræve en samlever klarer denne intime opgave. (de kan kræve at han vasker op osv.)
Spørgsmålet er så om du har høje nok merudgifter til at nå over bagatelgrænsen, men hvis der kommer medicinudgifter og transport til behandling og lidt håndsrækninger i hjemmet til, så ryger du hurtigt deropad sammen med 6-8 gange fodpleje årligt.

§ 100: søg alt den hjælp du kan fra de øvrige dele af kommunen og søg det resterende via § 100. (ikke det du får afslag på såsom rengøring, for det ændrer jo ikke noget, men de ting der ligger udover hvad de øvrige paragraffer kan dække såsom fodpleje).
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat