Se enkelt indlæg
Gammel 21-04-2009, 13:35   #137
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej igen

Ja så er dagen med bilafprøvning overstået, en rigtig god behandling, saglig lyttende og virkelig grundig, både af ergoterapeuten og manden fra Handimobil (rigtig sød og han var glad da han så min steppe udenfor til bette smøg, så kunne han nemlig også lige trække lidt "frisk" luft)

Nå men Handimanden udelukkede hurtigt de 3 mindste (og billigste) biler, så vi gik igang med Ford'en, egentlig ok, men lidt tricky med bagagerumshullet til min rolator, og jeg skulle bøje for meget i ryg og nakke for at komme ind/ud, så over i Fiat'en, wow en dejlig bil, firkantet hul i bagagerummet så rolatoren kunne gå ind i højden, uden jeg først skulle bukke mig for at få fat i den vandret så den kunne gå ind, det skulle jeg i Ford'en. Og ind/ud stigning, var bare lige ind, uden at skulle bøje mig, kunne gøre ryg og nakke helt stiv, dørhullet var så højt, at der ingen problemer var med at komme ind, var ikke i nærheden af at knalde hovedet i overkanten, SUPER dejlig bil.

Enden blev at jeg bliver indstilt til Fiat Qubo'en, som den bedst egnet.
Nu skal Ergoterapeuten skrive en evaluering, som jeg får at se, dernæst skal det op på møde, om jeg kan blive bevilget denne bil. Hun kunne ikke se hvorfor der skulle blive nogen diskussioner over dette, men kunne selvfølgelig ikke bare selv bestemme.

Når jeg så har den skriftlige bevilgning, kan jeg bestille bilen, og jeg har et ½ år til at gøre det, d.v.s at denne bevilgning gælder i et ½ år.

Jeg bliver bevilget et udvidet lån, hvis bilen bliver godkendt

I bilen er der automatgear, og derudover bliver der monteret et armlæn til højre arm, da jeg hurtigt bliver udtrættet får smerter og vælter til højre, min ryg kan ikke holde mig, vi vælger armlæn, da et specialsæde kan gøre ind/udstigning mere besværligt.
Derudover forlænger de det håndtag man bruger når man kører sædet frem/tilbage, jeg kan simpelthen ikke nå det når jeg ikke kan bøje mig, så det bliver ført op til højre side/hånd.
Og så lige nogle stropper til at holde hjælpemidlerne på plads i bagagerummet.

Det er simpelthen en lækker bil, der er også skydedøre i begge sider i bag, det vil lette mig når bettemanden skal fastmonteres.

Hi Hi kan være jeg bliver den første i landet der får sådan en bil, den er nemlig helt ny på markedet, jeg mener ham ved Handimobil, sagde at det var den eneste i landet den der stod dernede. Så hvis ikke min veninde som også prøvede biler igår, og også bliver indstillet til Fiat, kommer først, så kan det være jeg for en gangs skyld kommer på førstepladsen

Hilsner fra Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat