Se enkelt indlæg
Gammel 30-03-2017, 10:25   #20
JeannieG
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
JeannieG er ny på vejen
Hej igen, har fået aktindsigt om mine papirer er nu kommet.

Jeg har søgt september 2016 om førtidspension, I henhold til lov om ændring af lov om social pension og lov om organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen m.v. Vedtaget af Folketinget den 19 maj 2016. § 1 stk. 3.1. heri står $ 18 stk. 2 indsættes som 2. pkt. Det gælder dog ikke i sager, der behandles efter § 17, stk. 4 eller i sager hvor kommunalbestyrelsen vurderer, at det er åbenbart, at personens arbejdsevne ikke kan forbedres.

Kommunen har bedt om en lægeattest fra egen læge, som de har modtaget 10-01-2017, hvor egen læge har sendt dem alle relevante papirer med, fra min forløb på Rigshospitalet, scanninger mm.

Jeg har fået Rehabiliteringsteamets indstilling, hvor de til sidst skriver følgende:
At det på det foreliggende grundlag ikke kan udelukkes at jeg kan vende tilbage til arbejdsmarkedet. Det vurderes at der på nuværende tidspunkt ikke forelægger en dokumentation på min arbejdsevne er nedsat i sådan et omfang at jeg enten via et ressourceforløb eller fleksjob vil kunne opnå tilknytning til arbejdsmarkedet igen.
det anbefales at der iværksættes et praktikforløb med henblik på at dokumentere hvilke arbejdsfunktioner jeg kan udføre og hvilke jeg ikke kan.

Sagen sendes derfor tilbage til sagsbehandler og der indstilles til afslag jf. lov om social pension § 17.


Jeg er nu startet i praktikforløb i 6 uger og min sagsbehandler vil sende det videre til Rehabiliteringsteamet, som så skal afgøre det endnu engang herefter.

Der er dog fundet nogle fejl i Rehabiliteringsteamets indstilling, både om årstal og om min sidste MR scanning, hvor de skriver at der ikke er fundet noget, hvilket er forkert, de har taget svaret fra en gammel scanning tilbage i 2011 og indskrevet som svar fra Hospitalet.
Den sidste scanning jeg havde var i oktober 2016, og der blev fundet flere ting.
Dette har jeg skrevet til min sagsbehandler om at få rettet på asap.
JeannieG er ikke logget ind   Besvar med citat