Se enkelt indlæg
Gammel 23-07-2014, 15:06   #14
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Folmand Se meddelelser
Jeg vil også gerne vende den om lidt her

Med det sagt, så opfordrer jeg altså nogen borgere til, at stoppe anmodningen, selvfølgelig kun hvis jeg kan forklarer og dokumenterer, at de vil få afslag, da deres lægelige papirer/arbejdsprøvninger eller andet gør, at man kan se de ikke er stationær eller at de måske stadig er i en eller anden form for behandling, som ikke kun er for opretholdelse af livskvalitet.
Ved man ikke, at livskvalitet øger chancen for at holde borgeren funktionsdygtig og klar til evt. job?
Citat:
Men nu sidder jeg så på den anden side som sagsbehandler, og løber ind i en mur af bureaukrati, langsomme læger, langsomme kommuner med at videregive oplysninger, læger som ikke har fundet ud af at skrive sætninger godt nok, så de ikke kan misforstås for blot at nævne noget, der gør at alt bare ikke lige går i hak som det skulle.
Hvad så med de rettidige, utvetydige speciallæge meddelelser, som betvivles af et team, der kun kender den lille del af sagen, som sagsbehandleren, i samråd med sin foresatte, har pillet ud til dem?
Citat:
Hvad er formålet: Formålet er at forhindre, at borgeren igen får et nederlag, og har brugt en masse af de ressourcer som de ikke har i forvejen, på at få et afslag man vidste ville komme, og derved bringe borgeren ned i et endnu dybere hul af magtesløshed, som det er svært at komme op fra igen.
Hvad med de gentagne arbejdsprøvninger, der igen og igen, med stor konsekvens, sender borgeren ud i netop de værste situationer for denne, imens klientens egne forslag til en funktion afslås som urealistiske?
Citat:
Kan andre gennemskue denne trend: Jeg vil jo også gerne vide hvor den nye trend kommer fra, når man er på kontanthjælp, hvorfor man tror det gavner at søge på det forliggende grundlag hvert 3. månede og derved stoppe ens sag heletiden, og så ikke forstå der sker noget i deres sag.
Ja, det er en øvelse, man kan foretage for at tvinge kommunen til at tage HELE ens sagsforløb i betragtning, når de har udtalt, at de ikke vil, - og til at få nyeste indhentede lægestatus med i bedømmelsen, når kommunen mener, at de selv har indhentet den for sent, og derfor ikke vil tage den i betragtning.
Dette er ikke mudderkastning, men eksempler, der måske kunne besvare din undren.

Sidst redigeret af mukke; 23-07-2014 kl. 15:11.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat