Se enkelt indlæg
Gammel 12-09-2015, 20:24   #6
fortvivletpige
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2008
Indlæg: 47
Styrke: 17
fortvivletpige er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Ikke for at tage modet fra dig eller være negativ.

Man skal bare huske på at man kan godt tjene på aktier, men man kan også tabe. Det er ikke kun gevinster. Og hvis man kun har en lille startkapital, ja så tror jeg det varer mange år før du tjener så meget at du bliver modregnet.

Det handler om at købe de rigtige papirer på det rigtige tidspunkt og så sælge dem igen på det rigtige tidspunkt. Hvis man derimod køber på det forkerte tidspunkt, f.eks. lige inden et stort kursfald eller en konkurs, ja så taber man penge i stedet for. Dette er ting man ikke kan læse sig til.

Jeg har i flere år leget med min pensionsordning, jeg har tjent penge, men jeg har også tabt penge, f.eks. Roskilde Bank, O. W. Bunker, SAS, Greentech energy er bare nogle eksempler hvor jeg købte og ikke fik solgt rettidigt igen.

Mvh. Susanne
Bare rolig, så dum er jeg nu heller ikke, at jeg ikke er klar over, at der er en risiko forbundet med aktier. Det tror jeg enhver, der ved, hvad ordet aktie betyder, godt er klar over. Selvfølgelig er der en vis risiko ved det. Men som en anden nævnte, så er der altså også forskellige risikoprofiler forbundet med de forskellige typer aktier, og valg af ens handelsstrategi osv. Det var ikke fordi vi skulle diskutere det i øvrigt, at jeg oprettede tråden. Jeg havde som sagt googlet det og fandt ud af, at andre havde stillet samme spørgsmål ca. som jeg stillede mig selv. Så det var bare en velment oplysning til dem, der kunne bruge det, ikke andet.
fortvivletpige er ikke logget ind   Besvar med citat