Se enkelt indlæg
Gammel 01-12-2017, 11:25   #1
csl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2015
Indlæg: 20
Styrke: 10
csl er ny på vejen
Hjælp til klage over afgørelse

Hej

Lige kort om mig og min historie. Jeg er syg med fibromyalgi mv. Jeg har været på smerteklinik, 2 speciellæge undersøgelser, psykiatriker, psykolog, genoptræning, kursuser for at lære at takle smerter, 3 jobafklaringsforløb mv. Der har været anden aktør inden over min sag, som har kørt den da kommune ikke havde ressurserne til det selv. Og de og jeg har været meget opmærksomme på at alle muligheder skulle være udtømte. Det sidste jobafklaringsforløb tvinger de mig til at skulle komme 4 timer om ugen i 2 uger. Ellers kunne de ikke bruge nogle af mine jobafklaringsforløb til noget og de var nød til at se hvor langt ud jeg kommer smerte mæssigt. Jeg forklare at det vil køre mig helt ned og får svaret at de ikke ville godkende en sygemeldig og virksomheden får besked på at jeg ikke må gå før. Dette ender så med at efter 2 uger stopper de mit jobafklaringsforløb, da de ikke kan stå til ansvar for mig, når jeg har det så slemt.
Jeg har hele tiden selv håbet på et flexjob, men har indset at det ikke kan lade sig gøre i forhold til mine smerter.
De har så overtrådt flere af forvaltningsloven regler undervejs i min sag fx partshøring inden rehabiliteringsmødet. Så de har bare sendt rehabiliteringsplanen fra sidste rehabiliteringsmøde uden rettelser frem til rehabiliteringsteamet og flere forskellige ting.
Dette klager jeg over og sammen med at sagsbehandling er blevet trukket i 2017, hvilket de giver mig ret i at min sag er levet trukket, men går pænt uden om at de ikke har partshørt mig.

Til selve rehabiliteringsmødet mener de, så at jeg må være psykisk nede efter som, at jeg til sidste rehabiliteringsmøde håbede jeg kunne klare et Flexjob og nu håbede på en førtidspension. Og de mener så at jeg skal have psykolog hjælp. Og det vurdere de ud fra at have set mig til dette møde før mødet har jeg kun haft et møde med min sagsbehandler og ellers ikke set kommune siden starten af 2017.
Jeg har nu tænkt mig at klage over deres afgørelse, som jeg er sikker på ville have set anderledes ud, hvis de ikke havde siddet med en forkert rehabiliteringsplan foran dem. De skriver også selv i deres borger resume, at alle muligheder er udtømte.
Nu skal jeg så skrive denne her klage og kan ikke helt finde ud af, hvordan jeg skal gribe det an. Skal jeg både komme ind på hvordan de ikke har overholdt forvaltningsloven og at jeg er uenig med det de er kommet frem til ? eller skal jeg ikke nævne noget med at de ikke har overhold forvaltningsloven?

Med venlig hilsen

Csl
csl er ikke logget ind   Besvar med citat