Se enkelt indlæg
Gammel 22-08-2011, 13:17   #5
LimoGert
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2011
Lokation: Hørsholm
Alder: 68
Indlæg: 108
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
LimoGert er ny på vejen
Til Risa.

Som enlig førtidspensionist må du som indtægtsgrundlag have anden relevant arbejdsindkomst svarende til max. 67.800 kroner (2011) reference borger.dk se link!

https://www.borger.dk/EMNER/PENSION-...y-ordning.aspx

Og så vil jeg godt bidrage med en anden vinkel på dette enme og det er en borgers retssikkerhed.

Når en borger får et indtægtgrundlag fra arbejde, sideløbende med sin førtidspension efter de nye regler per 1. januar 2003, så er borgeren uden retsstilling hvis forholdet senere, mellem kommune og borger, måtte bliver ødelagt!

Hvis en kommune vælger, at opfatte en borger som for "arbejdsivrig" og med grundlag i denne vurdering fratager borgers førtidspension, så er der ingen beskreven retsstilling for borgeren.

Det er op til kommunen, at udarbejde regelsæt til brug for dette område og jeg har ikke endnu fundet en kommune, som har udarbejdet dette regelsæt!

Så når en borger har fået tildelt en førtidspension, så er det fordi en borger ikke har en arbejdsevne, som kan gøre borgeren selvforsørgende.

Så når en borger efterfølgende påtager sig et arbejde sideløbende med sin førtidspension, så har kommunen lovmæssig ret til, at inddrage førtidspension og lade borgeren gennemgå et helt nyt afklaringsforløb!

Så medmindre der er tale om et arbejde, som er omfattet regelsættet "løntilskud til førtidspensionist", tidligere beskrevet lovgivningsmæssigt som "skånejob", så er det at sammenligne med russisk roulette, når en borger begynder at arbejde, set med mine øjne!

Der er på nuværende tidspunkt ingen borger i Danmark, der er registreret for, at have gjort sin førtidspension hvilende.

Så jeg kan på ingen måde tilskynde eller opfordre til dette, med den viden jeg har på landsplan med dette emne!

Hvis en borger absolut vil arbejde, så skal dette aftales og beskrives skriftligt med kommunen i alle detaljer, inden det påbegyndes, da borgeren er uden beskreven retsstilling på dette område!

Mvh. Gert
LimoGert er ikke logget ind   Besvar med citat